Słuchaj
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Konrad Piasecki
Aga Kołodziejska, Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Michał Korościel
Justyna Dżbik, Roman Osica
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Producenci "Gry o tron" wiedzą, co czują i myślą widzowie

24.07.2017 14:46

7 sezon "Gry o tron" przyciągnął całe rzesze zainteresowanych, którzy od miesięcy czekali na premierę nowego sezonu. Jak fani reagowali na pierwszy epizod? Okazuje się, że producenci serialu dobrze wiedzą, jakie emocje wywołuje wśród widzów każdy z odcinków serialu.

Gra o tron z07e02

fot. screen

Premierowy odcinek "Gry o tron" 7 wywołał w widzach wiele emocji. Setek komentarzy doczekał się sam wstęp epizodu ze sztuczką Aryi Stark, czy też gościnna rólka Eda Sheerana. Okazuje się, że producenci serialu, czyli HBO, monitorują to, w jaki sposób dany odcinek wpływa na widza. Odbywa się to z pomocą firmy, zajmującej się badaniem emocji widzów, która jako pierwsza na świecie, sprawdza także emotikony czy slang.

Jak wynika z badań reakcji emocjonalnych na pierwszy odcinek "Gry o tron" 7, aż 24 procent "zakochało się", ponad 19 procent było podekscytowanych wydarzeniami, 9,2 procent z przyjemnością oglądało epizod, a 8,9 procent "oszalało". Co ciekawe, blisko 5 procent zwariowało na punkcie roli piosenkarza Eda Sheerana.

1

Canvs analizuje komentarze na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube sekunda po sekundzie. W ten sposób powstaje profil reakcji emocjonalnych, które pozwalają określić, co najbardziej poruszyło widzów, co wywołało w nich złość, czy z czego się cieszyli. Dzięki temu producent serialu wie, w jaki sposób promować swoje dzieło w mediach społecznościowych, by dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców. Być może jednak będzie to miało wpływ na wydarzenia w przyszłej serii sagi - a sama świadomość tego, że reakcje fanów mogą kreować przyszłe wydarzenia w serialu, wydaje się być ciekawa.

RadioZET/Mashable/SA