Alians Renault-Nissan sprzedał 350 000 aut elektrycznych

Auta napędzane alternatywnymi źródłami energii zdobywają coraz większą popularność, o czym świadczy kolejny kamień milowy osiągnięty przez alians francusko-japoński.

W grudniu 2010 roku Nissan rozpoczął sprzedaż Leaf. Auto szybko stało się najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym na całym świecie. Ponad 230 000 osób na całym świecie zdecydowało się na ten model. Jednak co istotniejsze – 100 000 pojazdów korzystających z tego źródła napędu sprzedano w zaledwie 12 miesięcy!

O nie lada osiągnięciu wspomniał Carlos Ghosn, dyrektor generalny aliansu:

"

Nastąpił ten historyczny moment, który potwierdza, że coraz więcej klientów dostrzega korzyści wynikające z jeżdżenia elektrycznymi autami produkowanymi przez Renault i Nissana. O naszym wkładzie w opracowywanie aut o zerowej emisji niebezpiecznych substancji do atmosfery świadczy wypuszczenie na rynek dwóch w pełni elektrycznych pojazdów w przystępnej cenie, dzięki czemu staliśmy się niekwestionowanymi liderami w tym segmencie. "

Obecnie w ofercie obu marek możemy znaleźć – poza Leafem – taki model jak Nissan e-NV200 (lekkie auto użytkowe), Renault Zoe, Kangoo Z.E., SM3 Z.E. i Twizy.

Na polskim rynku bestseller jakim jest Leaf, kosztuje od 128 000 zł za odmianę 24 kWh o mocy 109 KM w wyposażeniu Visia. Bogatsze Acenta i Tekna korzystają z akumulatorów o większej pojemności – 30 kWh. Ten pierwszy wariant kosztuje od 147 750 zł, a drugi – od 158 250 zł. Z kolei za e-NV200 trzeba wydać od 137 760 zł. To tylko pokazuje, że elektryczne samochody wciąż są drogie...

Więcej: