Hyundai i30 – nowy lider w klasie kompaktów?

Zdaniem południowokoreańskiego producenta, nowy i30 ma wyznaczać standardy w swojej klasie. Jednak czy będzie na tyle dobry, by zakończyć hegemonię Volkswagena Golfa?

O bardzo poważnym podejściu do projektu świadczy fakt, że Hyundai został zaprojektowany i opracowany na Starym Kontynencie. W stosunku do poprzednika urósł – zyskał 40 mm długości i 15 mm szerokości, „kosztem” 15 mm wysokości.

Mierzy zatem 4340 mm długości, 1795 mm szerokości i 1455 mm wysokości przy rozstawie osi 2650 mm. Dzięki temu inżynierom udało się wygospodarować 395 litrów przestrzeni w bagażniku, co jest wynikiem o 15 litrów lepszym od konkurencyjnego Golfa. Po złożeniu tylnych siedzeń, ilość miejsca wzrasta do 1301 litrów.

Wnętrze

Marka z siedzibą w Seoulu obrosła w piórka, obwieszczając, że wnętrze nowej generacji i30 ma należeć do jednych z najobszerniejszych i najlepiej wykonanych. Centrum obsługi w podstawowej odmianie stanowi ekran LCD systemu multimedialnego o przekątnej 5 cali, uzbrojony w zintegrowaną kamerę tylną, system audio premium, Bluetooth.

Dodatkowo przyszli klienci będą mogli sterować poszczególnymi funkcjami za pośrednictwem przeprojektowanej, wielofunkcyjnej, trójramiennej kierowcy dostępnej z opcjonalną funkcją podgrzewania.

Bezpieczeństwo

Hyundai ma korzystać z najnowocześniejszych technologii z zakresu bezpieczeństwa. Nie zabraknie między innymi takich rozwiązań jak systemu autonomicznego hamowania oraz ostrzegania o przeszkodzie, inteligentnego tempomatu, asystentów martwego pola i pasa ruchu.

Silniki

Pod maską pracować będzie mogła jedna z 6 jednostek. Do wyboru są trzy benzynowe, przy czym najsłabsza 1,4-litrowa MPI generuje 100 KM, a topowa T-GDI o tej samej pojemności – 140 KM. Pośrednim wariantem jest 1-litrowa MPI produkująca 120 KM.

Spośród wysokoprężnych silników zdecydować się można na 1,6-litrowe DOHC w 3 wariantach mocy – 95, 110 lub 136 KM.

Więcej: