Opel Ampera-e imponuje zasięgiem

Nowy samochód koncernu z Russelsheim ma swoich elektrycznych konkurentów bić pod względem oferowanego zasięgu o co najmniej 25%.

Według standardów NEDC (New European Driving Cycle), Ampera-e potrafi pokonać dystans ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu. To zdecydowanie więcej niż znacznie droższe BMW i3 wyposażone w opcjonalny pakiet akumulatorów o pojemności 33 kWh. Bawarski konkurent legitymuje się zasięgiem 300 kilometrów. Pozostali rywale są jeszcze bardziej w tyle, w tym Renault Zoe z wynikiem 240 kilometrów oraz Nissan Leaf oferujący 190 kilometrów zasięgu.

Dzięki wydajnemu silnikowi o mocy 204 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, auto potrafi rozpędzić się od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Ze względów ekonomicznych ograniczono prędkość maksymalną do 150 km/h. Jak udowodnił Opel, dystans 30 metrów jest w stanie szybciej pokonać od samochodów wyścigowych:

W pełni elektryczny pojazd mierzy 4,17 metra długości. W jego wnętrzu wygodnie usiądzie 5 osób – tak przynajmniej twierdzi producent. Do tego inżynierom udało wygospodarować się 381 litrów przestrzeni w bagażniku.

Na rynku amerykańskim bliźniaczy model będzie sprzedawany jako Chevrolet Bolt.