Znalazło się 250 000 chętnych na Astrę z Gliwic

Piąte wcielenie wytwarzanego w Gliwicach kompaktowego Opla okazało się wyjątkowo udaną konstrukcją. Najlepszy „Samochód Roku 2016” zamówino w łącznej liczbie ćwierć miliona egzemplarzy.

Astra powstała na zupełnie nowej platformie. W stosunku do swojego poprzednika jest o 5 cm krótsza i 2,5 cm niższa, przy mniejszym o 2 cm rozstawie osi (266,2 cm) – mierzy 437 cm długości, 187,1 cm szerokości, 148,5 cm wysokości. Mimo to, konstruktorom udało się wygospodarować pokaźną ilość miejsca w jej wnętrzu. Tym samochodem w miarę komfortowo mogą podróżować 4 dorosłe osoby oraz 370 litrów bagażu. Po złożeniu siedzeń drugiego rzędu przestrzeń wzrośnie do 1210 litrów.

Jednak co jest najistotniejsze – Astra piątej generacji przeszła kurację odchudzającą. To oznacza, że nowy model jest szybszy, lepiej się prowadzi i zużywa mniej paliwa. Masa własna odmiany wyposażonej w 100-konną jednostkę o pojemności 1.4 litra wynosi 1248 kilogramów. Mimo niewielkiej mocy, auto jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 13,4 sekundy.

Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 7,5 l/100 km w mieście, 4,4 l/100 km poza miastem i 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Teoretyczny zasięg po pełnym zatankowaniu baku to około 1350 kilometrów, co w rzeczywistych warunkach może okazać się nieosiągalne, zważywszy na metodykę pomiarów spalania według standardów NEDC.

Do tego klienci mogą liczyć na przestronne, nieźle wykonane wnętrze, dobre właściwości jezdne, dużo opcji wyposażenia dodatkowego, rozsądną cenę zakupu i przyzwoite osiągi. Bazowy, 5-drzwiowy hatchback w wersji wyposażeniowej Essentia, napędzany 100-konnym silnikiem 1.4, współpracującym ze skrzynią ręczną o 5 przełożeniach, kosztuje w polskich salonach od 59 900 zł.

Wyposażona jest między innymi w elektrycznie sterowane szyby boczne i lusterka, w dodatku podgrzewane, klimatyzację ręczną, napinacze pasów bezpieczeństwa z tyłu, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, ręczny hamulec postojowy, dzieloną tylna kanapę w proporcji 40:60, zaczepy Isofix w oparciach tylnych, zewnętrznych siedzeń, czujnik ciśnienia w oponach i światła do jazdy dziennej LED.

Więcej: