Filmy na Facebooku będą przerywane reklamami

Facebook chce zacząć zarabiać na wyświetlanych filmach - sposobem na to mają być reklamy wyświetlane po wstrzymaniu odtwarzania wideo oglądanego przez użytkownika.

Do tej pory filmy na Facebooku można było oglądać za darmo i bez konieczności zapoznawania się z reklamami. Serwis społecznościowy - w przeciwieństwie do YouTube'a - nie zdecydował się na poprzedzanie filmów klipami komercyjnymi.

Jak wynika ze statystyk FB, pod koniec 2016 roku użytkownicy portalu oglądali łącznie ponad 100 mln godzin filmów każdego dnia. To ogromny potencjał zarobkowy, który serwis chce w końcu wykorzystać.

Z nieoficjalnych jeszcze informacji - wspieranych wypowiedziami szefów FB - wynika, że na początku 2017 roku Facebook zamierza wprowadzić reklamy przerywające odtwarzanie filmów. Będą się one pojawiać po 20 sekundzie nagrania.

Czy reklama w filmach na Facebooku będzie Ci przeszkadzać?

Płatne ogłoszenia nie trafią do wszystkich filmów w serwisie - przerywane nie będą prywatne nagrania użytkowników, reklamy nie trafią ponadto do filmów, które trwają krócej niż 90 sekund.

Nowe reklamy mają być szansą na zarobek dla przedsiębiorstw, które produkują materiały wideo - do tej pory nie publikowały ich na Facebooku, bo taka inwestycja nie miała się jak zwrócić.

Umieszczenie reklamy w środku filmu ma zagwarantować, że pieniądze za ich wyświetlenie trafią do autorów tworzących najciekawsze materiały, zdolne do przyciągnięcia uwagi widza na dłużej.

Z oglądania reklam na Facebooku można się wypisać - w ofercie serwisu tkwi jednak haczyk.

RadioZET.pl/Recode/MT