Fan pracuje nad remasterem Tomb Raidera - niesamowite efekty

Gdzie oficjalni twórcy nie potrafią dostarczyć produktu, tam fani tworzą je samodzielnie.

Przez wielu fanów serii Tomb Raider to druga część gry uważana jest za jedną z najlepszych odsłon. Gra Tomb Raider II: The Daggen of Xian ukazała się 1997 roku na komputerach PC i pierwszej odsłonie konsoli Playstation.

Odświeżeniem gry, a raczej wykonaniem jest całkowicie od początku, ponieważ tego wymaga jej dopasowanie do obecnych standardów - zarówno w kwestii oprawy graficznej, jak i samego sterowania i rozgrywki - zajmuje się Nicobass. To wielki fan serii Tomb Raider, który przekształca wszystkie elementy gry na zupełnie nowy silnik - Unreal Engine 4. To bogaty silnik, wyposażony w szereg narzędzi pozwalających na stosunkowo szybką implementację i tworzenie gier - pracują na nim wielkie firmy zajmujące się produkcją gier, a tym projektem zarządza tylko jedna osoba!

Postępy Nicobassa i tak można uznać za imponujące. Fan dostał oficjalne przyzwolenie od firmy Crystal Dynamics - twórców nowych gier z serii Tomb Raider - na tworzenie tej fanowskiej wersji. O ile nie będzie czerpał z dystrybucji projektu zysków, ma pełną zgodę na wykorzystanie postaci Lary Croft do swojej wersji gry.

Twórca modyfikacji jednak nie chce mówić o tym, kiedy ewentualnie doczekamy się zremasterowanego Tomb Raidera II. Wprawdzie poświęcił już projektowi kilka lat pracy, lecz wie, że jeszcze przed nim spora droga. Tymczasem możemy już zobaczyć obecne postępy nad projektem, które wyglądają naprawdę imponująco.

Uważasz, że stare gry powinny być remasterowane?

RadioZet.pl/tombraider-dox.com/AM

Więcej: