Oceń
PUE ZUS to jedno z miejsc, w którym bez obaw można składać wnioski o przyznanie 500 plus na pierwsze i kolejne dziecko. By to zrobić, należy się jednak wcześniej zarejestrować i zalogować na stronę ZUS. Sprawdzamy, co to jest PUE ZUS, a także podajemy instrukcje składania wniosków o 500 plus na tej platformie.
PUE ZUS to jedno z miejsc w internecie, gdzie bez obaw możemy złożyć wniosek o 500 plus. Sprawdzamy najważniejsze informacje o internetowej platformie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - PUE ZUS:
- Gdzie złożyć wniosek o 500 plus na PUE ZUS?
- Jak przebiega rejestracja na PUE ZUS?
- Jak zalogować się na PUE ZUS?
>> Empatia 500 plus na pierwsze dziecko: instrukcja, logowanie, wnioski [emp@tia]
>> Jak złożyć wniosek 500+ przez bank: Santander, ING, Pekao SA, PKO BP i inne?
>> 500 plus na pierwsze dziecko - WNIOSEK. Kiedy, gdzie i jak złożyć go online?
PUE ZUS 500 plus. Co to jest?
ZUS jest jedną z instytucji, która umożliwia złożenie wniosku o 500 plus. O świadczenie można się ubiegać za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS - PUE ZUS. 500 plus na pierwsze i kolejne dziecko można otrzymać po zalogowaniu i wysłaniu wniosku online.
ZUS na swojej oficjalnej stronie podkreśla, że przyjmuje jedynie „wirtualną” wersję wniosków o 500 plus.
- Nie składaj wniosków papierowych w ZUS. Nie realizujemy postępowań związanych z programem ,,Rodzina 500+’’ – czytamy na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
>> 500 plus na pierwsze dziecko - kiedy wypłata świadczeń pieniężnych? [TERMINY]
>> 500 plus na pierwsze dziecko - DATA: od kiedy można składać wnioski? [HARMONOGRAM]
PUE ZUS: rejestracja
Jak zarejestrować się na PUE ZUS, by złożyć wniosek o 500 plus? Poniżej zamieszczamy instrukcję.
Wejdź na www.zus.pl i kliknij „Zarejestruj się”.
- Wybierz sposób rejestracji i wypełnij formularz.
- Ustal hasło do konta. Login otrzymasz na e-mail podany w formularzu.
- Potwierdź swoją tożsamość. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- za pomocą profilu zaufanego ePUAP
- za pomocą certyfikatu kwalifikowanego (podpis elektroniczny)
- osobiście w każdej placówce ZUS.
>> Profil zaufany: co to jest i jak założyć przez bank? Instrukcja krok po kroku
By zarejestrować się na ZUS.pl i uzyskać dostęp do ZUS PUE można użyć konta w banku. Jeśli posiadamy konto w banku który zawarł z ZUS porozumienie, do rejestracji konta możesz wykorzystać serwis bankowości elektronicznej. Możesz to zrobić:
- przez stronę www.zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji kliknij w ikonę swojego banku. System przekieruje Cię na stronę banku, tam podaj login i hasło do bankowości elektronicznej. Gdy system przeniesie Cię na PUE, uzupełnij wymagane dane i zaakceptuj regulaminy.
- bezpośrednio ze strony Twojego banku – kliknij w odpowiednią ikonę, wywołasz usługę ZUS dzięki której założysz konto na PUE. System przekieruje Cię na PUE, uzupełnij wymagane dane i zaakceptuj regulaminy.
>> 500+ na pierwsze dziecko - kryteria, warunki, zasady. Jakie zmiany od lipca 2019?
PUE ZUS: logowanie
Żeby zalogować się do PUE ZUS wystarczy użyć danych z profilu zaufanego/login.gov.pl lub zastosować:
- kwalifikowany podpis elektroniczny
- bankowość elektroniczną (internetowe konto bankowe)
Przypominamy, że PUE ZUS to jeden z portali, przez które zupełnie bezpiecznie można aplikować o przyznanie 500 plus. Wiele stron, przed którymi ostrzegało Ministerstwo Cyfryzacji, próbuje przy okazji składania wniosków o 500+ wyłudzać dane.
>> 500 plus. Resort cyfryzacji ostrzega przed oszustami
PUE ZUS 500 plus: instrukcja
Aby złożyć wniosek o 500 plus na pierwsze i kolejne dziecko przez PUE ZUS należy:
- zalogować się na PUE ZUS
- odnaleźć wniosek o 500 plus w w sekcji Ubezpieczonego lub Świadczeniobiorcy ( w zakładce „Rodzina 500+" -> Utwórz nowy wniosek w MENU po lewej stronie), lub w zakładce Usługi lub w Dokumentarz roboczych w skrzynce Dokumenty i wiadomości.
- po wypełnieniu wniosku zapisz go a następnie wyślij. Jeżeli chcesz zachować możliwość dostępu do treści wniosku, przed jego wysłaniem, zapisz wniosek w swoim komputerze poprzez zastosowanie opcji „Eksportuj".
- podpisz i wyślij wniosek na PUE ZUS. Podpis można wykonać za pomocą tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego, profilu zaufanego ePUAP lub profilu PUE.
RadioZET.pl/PZ
Oceń artykuł
