Zamknij

Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Kino to emocje”

Redakcja
11.09.2020 09:26
Akcja
fot. Materiały prasowe

4 września ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Kino to emocje”. Projekt ma zachęcić do powrotu do kin, dlatego widzowie zobaczą pełne emocji spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego. Aktorzy przypomną o wyjątkowej roli kina. Kampania, której patronem jest Polski Instytut Sztuki Filmowej, jest inicjatywą Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina, w jego skład wchodzą: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina studyjne i lokalne z całej Polski. Wsparcia udzielili także: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Polska Gildia Producentów.

Oglądanie filmów na dużym ekranie cieszy się ogromną popularnością, co potwierdzają liczby. W 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu.

Aby przypomnieć, jak ważną rolę pełni kino, cała branża zjednoczyła się, czego wynikiem jest kampania „Kino to emocje”, która wystartowała już 4 września w kinach, telewizji i internecie. Głównym elementem kampanii są spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego. Oprócz emisji spotów, przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów. Wszystkie elementy łączy będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina.

"Kino to emocje". Ruszyła akcja #ChodźDoKina

„Kino to emocje” to wyjątkowa inicjatywa: pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednoczą się we wspólnej akcji. W kampanię zaangażowało się Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina , w którego skład wchodzą: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce. Projekt współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili także: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Polska Gildia Producentów.

- Wyjątkowe w tej kampanii jest to, że cała branża mówi jednym, wspólnym głosem: Chodź do kina! Wspierają nas w tym Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, producenci, twórcy i wykonawcy. Okres pandemii pokazał, jak ważne są kina dla naszej tożsamości. To w kinach najlepiej brzmią emocje filmu, to tutaj buduje on swoją historię na kolejne lata. To także dla widowni w kinie i wrażeń, wiążących się z kinowymi seansami, producenci, twórcy i aktorzy tworzą dzieła, które wchodzą do panteonu kultury. A widzowie nie muszą już za nimi tęsknić. Zapraszamy do wszystkich kin w Polsce - podkreśla Joanna Kotłowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina.

Autorem konceptu kreatywnego kampanii i scenariuszy filmów jest agencja 180heartbeats + JUNG v MATT. Spoty wyreżyserował Marek Dawid, a za ich produkcję odpowiada Polska Gildia Producentów. Patronem medialnym jest między innymi Radio ZET.

Posłuchaj podcastu

RadioZET.pl