2-litrowe silniki to dla Porsche minimum

01.12.2017 14:07

Niemiecka firma przy okazji targów motoryzacyjnych w Los Angeles poinformowała, że silniki o pojemności 2 litrów w 718 Boxster, Cayman i Macan pozostaną najmniejszymi oferowanymi w całej gamie modelowej.

2-litrowe silniki to dla Porsche minimum fot. materiały prasowe

Przynajmniej tak wynika ze słów Michaela Steinera, członka zarządu, pracującego w dziale badań i rozwoju w firmie Porsche. Przy okazji przedstawiciel marki powiedział o technicznej możliwości zastosowania jeszcze mniejszych jednostek, nawet tak małych jak 1-litrowe, jednak wykorzystanie ich w produkcyjnym pojeździe skwitował jako zły pomysł.

Mniejszy motor koniecznie musiałby być wspomagany przez silnik elektryczny, zapewniający dodatkową moc oraz moment obrotowy już od najniższych wartości – w innym wypadku to nie miałoby sensu. Przy czym Porsche realizuje koncepcję elektryfikacji i to z powodzeniem. Dowodem jest Panamera. W przypadku najnowszej generacji aż dwie trzecie sprzedanych w Europie modeli to hybrydy.

Niemiecka marka ze Stuttgartu nie wyklucza opracowania „dziewięćsetjedenastki” wspomaganej przez silnik elektryczny, przy czym taki wariant nie wejdzie do produkcji w ciągu najbliższych 10 do 15 lat – przynajmniej przy obecnych założeniach. Powodem są zbyt ciężkie akumulatory, które nie nadają się do pełnokrwistych, sportowych modeli.

Porsche w ostatnich latach mocno rozwinęło technologię hybrydową i to w dużej mierze za sprawą wyścigowego 919 Hybrid LMP1, którego tandem generuje ponad 900 KM przy wykorzystaniu 2-litrowego silnika elektrycznego.

RadioZET/MS

Zagłosuj

Jesteś za downsizingiem?

Oceń