Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Alfa Romeo Stelvio QV wjeżdża do polskich salonów

07.11.2017 09:56

W Polsce właśnie ruszyły zamówienia na najmocniejszą odmianę pierwszego seryjnie produkowanego SUV-a włoskiej marki. Auto w takiej konfiguracji kosztuje od 402 800 zł.

Alfa Romeo Stelvio QV wjeżdża do polskich salonów fot. materiały prasowe

Sercem Stelvio Quadrifoglio jest 2,9-litrowa jednostka zaprojektowana przy współpracy z Ferrari. Wykonano ją z lekkiego metalu i wyposażono m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa, układ twin turbo, zmienne fazy rozrządu, a także system odłączający cylindry podczas pracy przy znikomym obciążeniu.

Inżynierom udało się wykrzesać 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na obie osie za pośrednictwem bardzo szybkiej przekładni automatycznej o 8 przełożeniach, „żonglującej” przełożeniami w tempie około 100 milisekund. W efekcie Stelvio QV jest wstanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,9 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 284 km/h.

O dobre właściwości jezdne dba aktywny dyferencjał, dzięki któremu – jak twierdzi producent – auto świetnie spisuje się niezależnie od warunków panujących na drodze. Co istotne, przyszli właściciele będą mieli do wyboru różne tryby jazdy, wpływające na pracę poszczególnych podzespołów, w tym silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego.

Wyróżnikiem najmocniejszego wariantu są bardziej napompowane nadkola, agresywniejsze zderzaki, wloty powietrza na masce, logo z koniczynką po bokach, a także tylny dyfuzor oraz poczwórne końcówki układu wydechowego.

O tym, że Alfa Romeo Stelvio QV to gracz z najwyższej ligi, świadczy czas uzyskany na długiej pętli toru Nurburgring. Włoski SUV pokonał 20,8-kilometrowy odcinek tzw. „Zielonego Piekła” w czasie zaledwie 7:51.7 minuty.

RadioZET/MS

Zagłosuj

Mocno odczułeś/aś wzrost cen OC?

Oceń