Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Genewa 2018: Nowy kierunek Volkswagena – model I.D. Vizzion [FOTO]

09.03.2018 12:07

Volkswagen zaprezentował najnowszy samochód elektryczny, który ma być nową limuzyną klasy wyższej. Pojazd jest bardzo podobny do innych modeli niemieckiego producenta: Passata i Phaetona. Auto charakteryzuje się najnowszą technologią, gdzie mamy m.in. identyfikację twarzy.

Volkswagen I.D. Vizzion fot. Volkswagen Facebook

W pierwszej kolejności elektryczną przemianę przejdą inne modele Volkswagena: Golf, Passa,t Transporter i Tiguan. Jednak w Szwajcarii największą uwagę skupił egzemplarz I.D. Vizzion, o którym możemy powiedzieć "elektryczny Passat przyszłości".

Najnowocześniejsza technologia

Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że najnowsze auto jest pojazdem autonomicznym, czyli bez kierownicy i pedałów. W zamian pojawią się specjalne okulary, dzięki którym przejdziemy do wirtualnego interfejsu, który pozwoli, że nie będziemy się nudzić w czasie podróży. Dodatkowo pojawi się możliwość komunikacji z biurem lub naszym domem, przez co upewnimy się, że np. zamknęliśmy drzwi lub zmieniono datę spotkania z pracownikami.

Volkswagen postanowił na najnowocześniejsze rozwiązania jak choćby identyfikację twarzy. Samochód rozpoznaje swoich użytkowników i automatycznie ustala komfort dla każdego pasażera. Dodatkowo I.D. Vizzion jest zaopatrzony w sztuczną inteligencję, która za pomocą odczytywania zachowania uczestników podróży będzie m.in. dobierała nagrania w stosunku do nastroju.

Oprócz tego samochód może samodzielnie zawieźć dzieci do szkoły, a po wykonaniu zadania wysłać komunikat do telefonu lub smart zegarka. Auto będzie izolować pasażerów od hałasu dobiegającego z zewnątrz, czyli dzięki specjalnym słuchawkom ochroni nas przed niepożądanymi dźwiękami.

Silniki

Volkswagen I.D. Vizzion jest wyposażony w dwa silniki elektryczne: przedni 75 kW i tylny 150 kW o łącznej mocy 225 kW i pakiet akumulatorów 111 kWh. Pozwoli to na przejechanie 656 km, a prędkość maksymalna jaką może uzyskać wynosi 180 km/h.

Pojazd trafi do produkcji najwcześniej w 2030 roku, ale do tego czasu może się jeszcze wiele zmienić. Jednak autonomiczna jazda bez możliwości przejęcia kontroli przez człowieka ma pojawić się w 2025 roku.

RadioZET.pl/MW

Oceń