Słuchaj
Damian Michałowski, Michał Korościel
Konrad Piasecki
Damian Michałowski, Michał Korościel
Tomek Florkiewicz
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Hybrydowa Porsche Panamera bije rekordy popularności

14.12.2017 15:35

Jak wynika z danych (za okres od czerwca 2017 roku) niemieckiej firmy ze Stuttgartu, aż 60% klientów decyduje się na hybrydowy model Panamery.

Hybrydowa Porsche Panamera bije rekordy popularności fot. materiały prasowe

Firma obecnie rozszerza ofertę modelową o hybrydy w USA i Chinach, spekulując jednocześnie, że oba te rynku będą największymi dla Panamery. Popyt na limuzynę Porsche napędzaną silnikiem spalinowym, wspieranym przez elektryczny, jest wyższy niż się tego spodziewano, co potwierdzają słowa Gernota Doelinera, odpowiedzialnego za gamę Panamery:

"

Zapotrzebowanie klientów jest wyższe o 10 do 15% względem naszych przypuszczeń. Jedną z głównych przyczyn tego nieoczekiwanego popytu w Europie są ulgi podatkowe, które zwiększają udział modelu hybrydowego o ponad 90% w Belgii i 70% we Francji. Na rynku krajowym w Niemczech 25% wszystkich sprzedawanych Panamer to hybrydy typu plug-in. "

Obecnie producenci inwestują ogromne pieniądze w elektryfikację oraz nowoczesne technologie, które mają pomóc w spełnieniu coraz to ostrzejszych norm emisji spalin. Porsche widzi w tym szansę na ekspansję i podniesienie słupków sprzedaży. Obecnie w ofercie Panamery znajdziemy dwa hybrydowe warianty plug-in – 4 E-Hybrid iTurbo S E-Hybrid.

Auto w tym ostatnim wariancie korzysta z tandemu składającego się z jednostki elektrycznej oraz tradycyjnego silnika spalinowego. Łączna moc układu to 680 KM. Tym samym to drugie obecnie najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche (po 911 GT2 RS) oraz trzecie w ogóle, po uwzględnieniu 918 Spyder. Ba, Panamera Turbo S E-Hybrid jest mocniejsza nawet od legendarnej Carrery GT. Nie ustępuje jej nawet w sprincie do 100 km/h – wręcz przeciwnie. Osiągnięcie tej prędkości ze startu zatrzymanego zajmuje limuzynie zaledwie 3,4 s (o 0,1 s szybciej). Prędkość maksymalna według producenta wynosi 310 km/h.

Najnowsza odsłona tego modelu łączy w sobie 4-litrowy silnik spalinowy pochodzący z 550-konnego Turbo S oraz elektryczną jednostkę ze zwykłej hybrydowej odmiany, generującą 136 KM. Poza 680 KM, ogromne wrażenie na papierze robi maksymalny moment obrotowy w wysokości 850 Nm dostępny już od 1400 obr./min. Dodatkowo Porsche obiecuje bardzo niskie zużycie paliwa – średnio 2,9 l/100 km oraz emisję CO2 66 g/km. W trybie w pełni elektrycznym można przejechać do 50 km. Ładowanie baterii do maksymalnego poziomu trwa 6 godzin przy użyciu standardowej wtyczki 10A lub 2,4 godziny z wykorzystaniem opcjonalnej 32A. Użytkownicy mogą zdalnie rozpocząć proces ładowania za pomocą Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Connect dla smartfonów lub zegarków Apple.

Najmocniejsza w historii odmiana Panamery dostępna jest w dwóch wariantach – z bazowym rozstawem osi oraz dłuższej Executive, która jest wolniejsza i cięższa. Na standardowe wyposażenie składają się 21-calowe felgi 911 Turbo Design z ceramicznymi hamulcami, Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) z systemem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), układem kierowniczym Power Steering Plus i pakietem Sport Chrono. Do tego dochodzą adaptacyjne aerodynamiczne elementy, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne Porsche Active Suspension Management (PASM). W przypadku wydłużonego wariantu wyposażenie wzbogacone zostanie o komfortowe fotele i 4-strefową klimatyzację.

RadioZET/MS

Zagłosuj

Rozważasz zakup hybrydy lub auta elektrycznego?

Oceń