Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Kradzież na walizkę: Te auta jest najłatwiej ukraść

11.02.2019 11:04
xxx zet

ADAC skontrolował ponad 200 samochodów i sprawdził, które modele najłatwiej jest ukraść metodą na walizkę. Sprawdź, które auta mogą paść łupem złodziei, a które nie.

złodzie aut fot. Shutterstock

Metoda na walizkę jest wciąż powszechna u złodziei samochodów. Ci bardziej doświadczeni włamują się do auta w zaledwie sześć sekund. Sposób polega na włamaniu się do samochodu za pomocą elektronicznego czujnika. W rzeczywistości wygląda to w ten sposób, że jeden ze złodziei podchodzi jak najbliżej kluczyka do auta i za pomocą wzmacniacza antenowego urządzenie wyszukuje jego sygnał. W tym czasie druga osoba znajdująca się przy pojeździe pociąga za klamkę, żeby pojazd domagał się sygnału z kluczyka. Specjalna walizka łamie zabezpieczenia dzięki drugiemu wzmacniaczowi i bez żadnego problemu odbiera sygnał w ten sam sposób co oryginalny kluczyk.

Metoda na walizkę: Które z modeli trudno ukraść?

ADAC przeprowadził test na 237 samochodach, by sprawdzić, które z nich są najmniej podatne na tę metodę. Okazało się, że zaledwie trzy auta oparły się złodziejom, a wszystkie z nich należą do marki Jaguar Land Rover: Range Rover, Jaguar i-Pace i Land Rover Discovery.

W zabezpieczeniu Land Rovera pojazd mierzy czas reakcji na sygnał z kluczyka. Zwykle, gdy przechodzi przez sprzęt złodziei, jest dłuższy. Wówczas system odczytuje to jako próbę kradzieży i nie dopuszcza do otwarcia drzwi, a tym bardziej do uruchomienia samochodu.

Metoda na walizkę: Które z aut ukraść najłatwiej?

Z 237 przetestowanych aut wiele popularnych modeli nie przeszło próby. Wśród nich znajdziemy m.in.: Mitsubishi Outlandera, Hyundaia i30, Mazdę CX5, Kię Stinger, Forda Fiestę czy Audi A3 i A4.

Metoda na walizkę: Jak się chronić?

Z pomocą może przyjść rozwiązanie wymyślone przez Polaków. Specjalne urządzenie w postaci klipsa, który zakłada się na baterię pilota, wykorzystuje czujnik ruchu i mikroprocesor analizujący ruch człowieka. Dzięki temu urządzenie włącza lub wyłącza zasilanie pilota.

Innym sposobem jest owinięcie kluczyka w folię aluminiową blokującą fale radiowe. Często właściciele pojazdów decydują się również na przechowywanie kluczyków w specjalnych pojemnikach.

Warto podkreślić, że jest to dopiero pierwszy krok, który daje nadzieję na zwiększenie bezpieczeństwa przed kradzieżą auta. Kto jak kto, ale złodzieje są jednymi z tych, którzy uważnie śledzą najnowsze rozwiązania technologiczne.  

TO RÓWNIEŻ CIĘ ZAINTERESUJE:

 RadioZET.pl/motofakty.pl, auto.dziennik.pl/MW

Oceń