Mazda ogłasza akcję serwisową. Tysiące aut zagrożonych

09.04.2019 09:58

Mazda poinformowała o akcji serwisowej. Wykryto poważną wadę w poduszkach powietrznych. Na polskim rynku kampania naprawcza dotyczy kilku tysięcy samochodów.

Mazda fot. Shutterstock

Mazda z akcją serwisową. Producent ogłosił kłopoty z nieprawidłowym napełnianiem poduszek powietrznych pasażera. Problem obejmuje kilku- i kilkunastoletnie samochody.

„Stałe wystawienie na działanie wysokiej wilgotności i temperatury może spowodować uszkodzenie obudowy urządzenia napełniającego (inflatora) poduszki powietrznej i nieprawidłowe napełnienie poduszki w przypadku kolizji, przy której konieczne jest jej zadziałanie. Takie uszkodzenie obudowy inflatora może spowodować, że metalowe kawałki uderzą pasażerów pojazdu, powodując obrażenia” – podała w specjalnym oświadczeniu japońska marka.

Mazda ogłasza akcję serwisową: Jakich modeli dotyczy kampania?

Głównie kłopot dotyczy kilku modeli: hatchbacka Mazdy 2, SUV-ów CX-7 i CX-9, sportowego coupe RX-8, kombi i sedana klasy średniej Mazdy 6, a także pickupa BT-50. Wszystkie pojazdy, w których istnieje problem, zostały wyprodukowane w Japonii w latach 2003-14.

Zagłosuj

Czy z powodu wadliwych poduszek powietrznych pojawią się kolejne akcje serwisowe?

Takiego kłopotu nie można bagatelizować, ponieważ metalowe elementy mogą zostać wystrzelone z dużą siłą, powodując poważne, a nawet śmiertelne obrażenia. Identyczny problem dotyczył modeli innych marek samochodowych (Nissana, Subaru, Toyoty, Hondy i Mitsubishi), w których korzystano z tych samych poduszek powietrznych firmy Takata.

Właściciele pojazdów objętych akcją serwisową zostaną o tym powiadomieni i zaproszeni na wizytę w autoryzowanych serwisie, gdzie wadliwa część zostanie bezpłatnie wymieniona.

TO TAKŻE CIĘ ZAINTERESUJE:

RadioZET.pl/auto-swiat.pl/MW

Oceń