Nietypowa akcja warszawskiego ZDM-u. Przechodnie byli zaskoczeni [WIDEO]

12.06.2018 15:17

Polscy kierowcy zapomnieli o zasadzie parkowania w odległości przynajmniej 10 metrów od przejścia dla pieszych. Zmniejszają dystans i powodują, że nadjeżdżający kierowcy nie widzą przechodniów przechodzących przez pasy. W związku z tym Zarząd Dróg Miejskich przygotował specjalną kampanię, która ma na celu przypomnienie zmotoryzowanym o powadze zagrożenia.

kierowca

Kampania „10 metrów” ma pokazać zmotoryzowanym, że parkowanie w pobliżu przejścia dla pieszych w nieprzepisowej odległości poniżej 10 metrów sprawia, iż osoba przechodząca przez pasy może nie zauważyć nadjeżdżającego pojazdu, a kierujący pieszego. Dlatego w Warszawie rozpoczęła się specjalna akcja mająca wymusić na kierowcach zrezygnowanie z parkowania w pobliżu przejść dla pieszych. W związku z tym Zarząd Dróg Miejskich przygotował film, na którym zarejestrował reakcje zmotoryzowanych.

W okolicy jednego z przejść dla pieszych umieszczono kamery i tuż przy pasach ustawiono billboard w formie ekranu, na którym aktor i lektor – Grzegorz Pawlak – zwracał uwagę wszystkim, którzy zaparkowali swoje auta zbyt blisko przejścia.

W czasie całodniowego nagrania kierowcy w większości nie zwracali uwagi na to, gdzie parkują. Zdarzyło się też mnóstwo niegrzecznych reakcji, podczas których ludzie byli oburzeni pouczaniem ich.

Problem jest poważny, ponieważ w ubiegłym roku na przejściach dla pieszych w Warszawie zginęły 34 osoby, a w ciągu ostatnich pięciu lat 250, w tym 30 dzieci.

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:

RadioZET.pl/MW

Oceń