Słuchaj
Damian Michałowski, Michał Korościel
Damian Michałowski, Michał Korościel
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Nissan Micra 2017: ceny, opinie, test, wymiary [FOTO]

21.02.2018 16:09

Nissan przekonuje, że ich najnowsza Micra została zbudowana zupełnie od podstaw, przez co otrzymujemy auto nowej generacji. Można powiedzieć nawet — zupełnie bez przesady — że została skonstruowana na nowo. Sprawdzamy ceny i opinie na temat nowego Nissana Micra.

Nissan Micra fot. Nissan

Od wielu lat japoński producent samochodowy przekonuje swoich klientów do swojej niskiej awaryjności i niezwykłej ekonomiczności. W porównaniu do innych Nissanów nowa Micra jest zupełnym przeciwieństwem. Chociaż na europejskim rynku coraz większą popularność zdobywa SUV, Micra nowej generacji doskonale broni segmentu B.

Wymiary

Nowa Micra zmieniła się całkowicie. Jest niższa (jej wysokość to 1455 mm), szersza (1743 mm) i dłuższa (3999 mm). Rozstaw osi wynosi 2525 mm. Samochód znacznie wykracza poza swoje pozostałe tradycyjne modele. Dzięki unoszącej się linii nadwozia i dachowi, który opada ku tyłowi, samochód prezentuje się znacznie dynamiczniej. Przekłada się to na środek pojazdu, w którym pasażerowie mają poczucie większej przestronności. Wersja najnowszej generacji jest dostępna w 10 lakierach i 125 konfiguracjach kolorystycznych. Japońska marka stawia na indywidualne potrzeby klienta.

Silnik

Nissan Micra to pojazd z manualną pięciobiegową skrzynią biegów oferujący trzy typy silników: wolnossącą jednostkę benzynową o pojemności 1.0 l i 73 KM, benzynową turbodoładowaną 0.9 l o mocy 90 KM oraz 1.5 dieslem o mocy 90 KM.

Opinie

Większość osób zgadza się ze zdaniem, że nowa Micra wyglądem przypomina samochód premium. Według klientów cena jest odpowiednia, zważywszy na wyposażenie, które jest o wiele bogatsze od aut konkurencji. Nowa wersja doskonale trzyma się drogi, a kierowcom jej prowadzenie sprawia ogromną przyjemność. Minusem jest to, że Nissan nie pokusił się o lepsze silniki o mocy powyżej 100 KM.

Test

Obydwie jednostki napędowe o liczbie 90 KM nie mają problemu z rozpędzeniem Micry. 90-konna wersja w zupełności wystarczy do jazdy po mieście. Należy zwrócić uwagę, że auto najnowszej generacji słabo sobie radzi na niskich obrotach. Ogromną zaletą japońskiego modelu jest fantastyczne wyciszenie, o które zadbał producent. Podczas jazdy pasażerowie czują się komfortowo: fotele są bardzo wygodne, a dzięki niskiej pozycji prowadzenie pojazdu staje się przyjemniejsze. Całe zawieszenie i układ kierowniczy jest kolejnym plusem Micry, która dobrze sobie radzi podczas ostrych i szybkich zakrętów.

Cena

Za standardową wersję będziemy musieli zapłacić 45 990 zł. Obejmuje ona: systemy ABS, EBD, BA i VDC, światła do jazdy dziennej LED, 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy i elektryczne regulowane lusterka oraz przednie szyby.

Ponadto nowa Micra jest dostępna w czterech innych wersjach:

Visia +, gdzie ceny zaczynają się od 50 490 zł. Wówczas producent dołącza: klimatyzację manualną, system audio z dwoma głośnikami oraz złącze USB i Bluetooth.

Acenta, która kosztuje od 52 490 zł. Znajdziemy w niej: 16-calowe felgi, kierunkowskazy w lusterkach w technologii LED, lusterka w kolorze nadwozia, komputer pokładowy z 5-calowym wyświetlaczem.

Wersja N-Connecta zaczyna się od 57 990 zł, a w niej mamy: przednie lampy przeciwmgłowe, podgrzewane lusterka zewnętrzne, opcjonalne pakiety personalizacji nadwozia i wnętrza, kierownicę pokrytą skórą i klimatyzację automatyczną oraz przyciemniane tylne szyby.

W ostatniej najdroższej wersji Tekna, którą można dostać od 61 990 zł, Nissan oferuje: nagłośnienie Bose Personal, tylną kamerę ułatwiającą parkowanie, tylne czujniki parkowania, ostrzeganie o obiektach w martwym polu lusterek, system I-Key, system ostrzegania i przeciwdziałania zmianie pasa ruchu, a także opcjonalne pakiety personalizacji nadwozia i wnętrza.

RadioZET.pl/MW

Oceń