Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Nowy Lexus LS wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?

25.08.2017 12:01
xxx zet

Piąta generacja flagowego sedana Lexusa kosztuje od 490 000 zł. Auto konkuruje z takimi modelami jak m.in. Audi A8, BMW serii 7, Mercedes klasy S, Jaguar XJ.

Nowy Lexus LS wjeżdża do Polski. Ile kosztuje? fot. materiały prasowe

Najnowsza odsłona LS-a pod względem stylistycznym wyróżnia się smukłą sylwetką, ostrymi liniami i odważnymi przetoczeniami. Przypomina pozostałe modele w gamie, w tym NX-a i IS-a. Z przodu dostrzeżemy ogromną osłonę chłodnicy oraz zachodzące na bok reflektory. Nadkola będą mogły wypełniać felgi o rozmiarze 19 lub 20 cali, dostępne w jednym z pięciu wzorów.

Flagowy sedan Lexusa może pochwalić się również nowoczesną technologią oraz wysokiej jakości materiałami zastosowanymi we wnętrzu, o czym wspomniał Tohsio Asahi, główny inżynier w zespole odpowiedzialnym za opracowanie LS-a:

"

Nie tylko nowy LS ma symbolizować markę Lexus, ale również ma definiować nową generację luksusowego samochodu, będąc jednocześnie ucieleśnieniem japońskiej tradycji i kultury. "

Lexusa opracowano na tylnonapędowej GA-L platformie, która w stosunku do wykorzystywanej przez LC 500 coupe została wydłużona. Linia dachu nowego modelu przebiega o 15 mm niżej niż u poprzednika, za to o zmienionych proporcjach świadczy fakt, że maska znajduje się o 3 mm niżej, a klapa bagażnika – 40 mm niżej. Auto mierzy 5235 mm długości, 1900 mm szerokości i 1450 mm wysokości przy rozstawie osi 3125 mm. Ta ostatnia wartość bardziej przywodzi na myśl wydłużone odmiany konkurentów.

Co istotne, LS przeszedł kurację wyszczuplającą – dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów, w tym niezwykle wytrzymałego i elastycznego aluminium, zredukowano masę platformy i nadwozia o 90 kilogramów.

Lexus LS kosztuje od 490 000 zł w wariancie Elegance z napędem hybrydowym oraz od 510 000 zł z napędem konwencjonalnym. Obie wersje dysponują napędem na obie osie. Topowa odmiana Omotenashi to wydatek od 650 000 zł dla 500h i 670 000 zł dla 500.

Na liście wyposażenia znajdziemy między innymi pokrętło do wyboru trybu jazdy (Eco, Custom, Sport S i Sport S+), podgrzewane i wentylowane siedzenia, aktywny tempomat, czterostrefową klimatyzację oraz 24-drożny  system audio z odtwarzaczem DVD sygnowany przez Mark Levinson.

W zajęciu dobrej pozycji w pierwszym rzędzie dbają fotele z elektryczną 28-punktową regulacją. Tylna kanapa oferuje funkcję masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszony podnóżek.

RadioZET/MS

Oceń
Tagi