Peugeot 208: GTI, opinie, cena [ZDJĘCIA]

28.02.2018 15:14

Najnowszy Peugeot z serii 208 zaskoczył sportową wersją GTI. To jak powrót do przeszłości, do najlepszych czasów francuskiego producenta, gdzie małe modele sprawiały olbrzymią radość z jazdy. Sprawdzamy cenę, opinię i wersję GTI nowego Peugeota 208.

Peugeot 208 GTI fot. Peugeot

Najnowsza wersja z serii 208 jest mniejsza i lżejsza od swojego poprzednika. Francuscy konstruktorzy zdecydowali się go skrócić o 7 cm długości i o 1 cm wysokości. Zadbano o wnętrze auta. W ofercie znajdują się cztery agregaty benzynowe: 1.0 o mocy 68 KM, 1.2 z 82 KM, 95-konny 1.4 oraz turbodoładowany 1.6 THP o mocy 155 KM.

Producent podzielił pojazd na trzy kategorie: Access, Active i Allure. W tej pierwszej znajdziemy systemy ESP, ASR, ABS, 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy czy centralny zamek i elektryczne przednie szyby.

Środkowa wersja Active daje nam jeszcze światła przeciwmgielne, manualną klimatyzację, radio CD/MP3, klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia czy podgrzewane lusterka boczne.

Z kolei najdroższy egzemplarz Allure oferuje nam dwustrefową automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę, czujniki deszczu, światła do jazdy dziennej w technologii LED, multimedialny system z ekranowym 7-calowym czy 16-calowe felgi wykonane ze stopów lekkich.

Oprócz tego francuska marka przygotowała coś jeszcze: Peugeot 208 w wersji GTI.

GTI

Zaraz po odpaleniu zaczynamy czuć się jak kierowcy wyścigowi. Mała bestia prowokuje nas i delikatnie pomrukuje jednostką napędową. Kierownica idealnie odwzorowuje ten sportowy klimat — sportowe i dobre wykonanie, mała, twarda, świetnie wyprofilowana, czyli taka jak powinna być.

GTI charakteryzuje się płynnym i dynamicznym ruszaniem. O hamulec też nie mamy się co martwić, bo doskonale współgra z autem. 1.6-litrowy turbo silnik daje o sobie znać już na samym początku jazdy. Z początku zakładano, że samochód będzie dysponował 200 KM, ale finalnie dołożono mu dodatkowe osiem.

Lekkie i mniejsze auto bez żadnych kłopotów wchodzi w zakręty i świetnie sobie z nimi radzi. Zawieszenie również jest przystosowane do twardej jazdy. Wnętrze samochodu także należy pochwalić, ponieważ producent zwrócił uwagę na każdy szczegół. Drobnymi mankamentami są ciasne fotele oraz to, że w niektórych momentach kierownica zasłania nam wskazania zegarów. Jednak Peugeot 208 w wersji GTI śmiało może konkurować w swojej klasie z Renault Clio R.S.

Cena

Najtańsza wersja Peugeota 208 z 68-konnym silnikiem 1.0 kosztuje 39 900 zł. Za lepszą jednostkę i pięciodrzwiowe auto musimy być przygotowani na koszt 47 500 zł.

Za trzydrzwiową wersję Active zapłacimy od 48 700 do 59 600 zł. Jeśli chcemy mieć najdroższą wersję Allure ze słabym dieslem, musimy liczyć się z dodatkową opłatą w wysokości 7500 zł.

Natomiast wersja Access z najsłabszym agregatem kosztuje 42 900 zł. Z kolei cena diesla wynosi 53 400 zł.

Ceny średniego poziomu zaczynają się od 47 500 zł. Ostatnia kategoria Allure oferuje nam cztery możliwości: 95-konny silnik 1.4 za 55 400 zł, 1.6 o mocy 120 KM za 59 500 zł, 1.6 e-HDI 92 KM za 66 300 zł i 1.6 e-HDI 115 KM za 69 300 zł.

Cena GTI

Minimalna wartość sportowej wersji Peugeota została wyceniona na 87 600 zł.

Opinie

Czy jest się miłośnikiem Peugeota, czy nie, jedno trzeba przyznać: najnowszy model, a zwłaszcza wersja GTI, jest zdecydowanie ładniejsza od największych rywali: Skody Fabii czy Forda Fiesty. Auto jest przeznaczone dla tych, którzy nawet w czasie jazdy po mieście nie lubią monotonii. Jednak i ci, którzy wolą spokojniejszy tryb życia, znajdą coś dla siebie: m.in. komfort.

Minusem są wcześniej wspomniane fotele, które nie są zbyt wygodne oraz kierownica, która czasami płata nam figle i zasłania zegary. Większą uwagę poświęcono skrzyni biegów, której przełożenia w tej wersji wchodzą bardziej precyzyjnie.

Układ hamulcowy spełnia swoje zadanie i ciężko jest go przegrzać. Jednak w jeździe po mieście Peugeot 208 radzi sobie znakomicie: łatwo się prowadzi i oferuje dobrą widoczność.

Peugeot 208 GTI daje radość z jazdy, podczas której możemy poczuć cząstkę tego, co czują kierowcy wyścigowi. Auto doskonale wpasowuje się w miejskie klimaty, a jego sportowy pazur potrafi o sobie przypomnieć.

RadioZET.pl/MW

Oceń