Sergio Marchionne zdradził strategię Fiata Chryslera na kolejne lata. Co z fabryką w Tychach?

06.06.2018 15:43

W ośrodku testowym Balocco nieopodal Turynu Sergio Marchionne poinformował o planach koncernu Fiat Chrysler na lata 2018-2022. Jedną z najważniejszych zmian jest odejście Jeepa od diesli. Jednocześnie Włoch zdradził, jaki los spotka fabrykę w Tychach.

Fiat logo fot. Fiat Facebook

Najważniejszą zmianą jest odejście od silników diesla w Jeepie. Ma to nastąpić do 2022 roku. Wiele modyfikacji będzie miało miejsce także w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce, gdzie w przeciągu trzech najbliższych lat pojawi się 8 hybryd i 5 modeli z napędem typu mild hybrid.

Marchionne zapowiedział, że do 2022 roku na drogach pojawi się Jeep Cherokee i Grand Cherokee najnowszej generacji. Poza nowymi wersjami Jeep planuje powrót dwóch modeli: Wagoneer i Grand Wagoneer, które będą dostępne z napędem PHEV. Europejscy kierowcy otrzymają nowy pojazd typu SUV, który będzie mniejszy od Renagade’a. Ostatnie doniesienia sugerują, że samochód będzie produkowany w fabryce w Pomigliano, gdzie obecnie konstruowany jest Fiat Panda. Jeśli potwierdzą się te informacje, najprawdopodobniej produkcja Pandy przeniesie się do zakładu w Tychach.

Nowa strategia Fiata: Punto znika z rynku, nowe modele Alfy Romeo

Jak pisaliśmy wcześniej, po 13 latach Fiat Punto pożegna się z polskim rynkiem, a najnowsza generacja Fiata 500 na Starym Kontynencie będzie dostępna z elektrycznym napędem. Z kolei Alfa Romeo zamierza do 2022 roku stworzyć siedem nowych modeli, gdzie m.in. ma powrócić supersportowy 8C i model GTV. Pierwszy z pojazdów dzięki 700 KM do setki będzie przyspieszał w 3 sekundy, a drugie 600-konne auto ma charakteryzować się napędem na cztery koła.

Do 2022 roku możemy oczekiwać premiery nowej Giuliety, a także dwóch SUV-ów: mniejszego i większego niż Stelvio. Alfa Romeo idzie w ślad za innymi i także planuje zrezygnować z diesli. W ich miejsce mają pojawić się układy zelektryfikowane.

Nowa strategia Fiata: Maserati rzuci wyzwanie Porsche

Maserati chce się postawić Porsche. W związku z tym producent do 2022 roku przygotuje mniejszego SUV-a Levante i sportowe Alfieri w wersji coupe i kabriolet. To drugie auto ma być konkurencją dla Porsche 911, gdzie do osiągnięcia 100 km/h mają mu wystarczyć jedynie dwie sekundy.

TO TEŻ CIĘ ZAINTERESUJE:

RadioZET.pl/auto.dziennik.pl/MW

Oceń