Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Skoda Scala: Długo wyczekiwany model [ZDJĘCIA]

07.12.2018 11:23

Skoda zaprezentowała długo oczekiwany model Scala. Najnowsze dzieło czeskiej marki ma rywalizować z największymi producentami samochodowymi.

Skoda Scala fot. Skoda

Skoda Scala zastąpi Rapida, który nie odegrał kluczowej roli. Najnowsze auto czeskiej firmy zdecydowanie wyróżnia się na tle rodzimych modeli. Z przodu mamy charakterystyczny duży grill, a z tyłu na klapie bagażnika widnieje spory napis „Skoda”.

Skoda Scala: Wnętrze

Patrząc na kabinę, możemy powiedzieć, że producent zadbał, aby środek samochodu był przestronny i funkcjonalny. Jedną z głównych ról odgrywa ekran systemu multimedialnego wystający z deski rozdzielczej. Ponadto należy wspomnieć o kilku dodatkach m.in. o wirtualnym kokpicie, jakim jest ekran znajdujący się za kierownicą, który zastąpił tradycyjne zegary. Zimą o komfort kierującego ma dbać podgrzewana kierownica i przednia szyba. Istotnym szczegółem jest pojemność bagażnika (467 l, a po złożeniu oparcia kanapy 1410 l). Jeśli już o tym mowa, to na brak miejsca nie będą narzekać też pasażerowie. Rozstaw osi wynoszący 2649 mm sprawi, że podróżujący z przodu, jak i z tyłu nie odczują dłuższych wyjazdów.

Skoda Scala powstała na platformie MQB w wersji A0, która została użyta w Volkswagenie Polo. To dzięki temu rozwiązaniu auto jest stosunkowo lekkie i charakteryzuje się opływową sylwetką. Producent chwali się, że udało mu się uzyskać współczynnik oporu powietrza, który jest równy 0,29.

Skoda Scala: Silniki

W ofercie silnikowej nowego modelu Scala znajdziemy przede wszystkim agregaty benzynowe. Klienci będą mieli do wyboru trzy jednostki w pięciu wersjach, gdzie wśród nich podstawowym silnikiem jest 95-konna jednostka 1.0 TSI z pięciobiegową przekładnią manualną. Mocniejsza wersja tego agregatu ma 20 KM więcej. Będzie on też dostępny w 89-konnej odmianie zasilanej gazem CNG.

Drugim silnikiem jest czterocylindrowy agregat 1.5 TSI o mocy 150 KM. Trzecią jednostką jest 115-konny diesel 1.6 TDI. Wersje ze 115 KM i wyższe mogą być zestawione z sześciobiegową przekładnią albo siedmiobiegowym DSG. Czeska marka nie planuje, aby Scala była zasilana napędem hybrydowym.

Skoda Scala: Wyposażenie

W najnowszym samochodzie Skody nie brakuje elektronicznych systemów bezpieczeństwa i nowinek, które ułatwią pracę kierowcy. System Front Assist będzie monitorował drogę przed samochodem, żeby w razie czego hamować awaryjnie, a Lane Assist będzie odpowiedzialny za trzymanie linii pasa ruchu. Te dwa rozwiązania znajdą się w standardowym wyposażeniu auta. Dodatkowo klienci będą mogli skorzystać z systemu monitoringu martwego pola oraz zaawansowanych świateł LED.

W podstawowym wyposażeniu Skody Scali znajdziemy też moduł eSIM, który umożliwi nam stałe połączenie z internetem, a w razie wypadku automatycznie poinformuje służby.

Na tę chwilę nie znamy konkretnych cen Scali. Jednak możemy przypuszczać, że dzięki bogatemu wyposażeniu podstawowej wersji, kwota będzie zaczynała się od około 70 tys. zł.

RadioZET.pl/autokult.pl/MW

Oceń