Testy Euro NCAP: Trzy największe SUV-y rozbite. Seat z historycznym wynikiem [ZDJĘCIA]

04.03.2019 12:31

Na testach zderzeniowych Euro NCAP sprawdzono trzy nowe SUV-y: Hondę CR-V, Seata Tarraco i Mercedesa klasy G. Chociaż wszystkie samochody otrzymały maksymalną notę, nie obyło się bez wpadki niemieckiego modelu.

Seat Tarraco na testach zderzeniowych Euro NCAP fot. Euro NCAP

W testach zderzeniowych Euro NCAP rozbito trzy najnowsze i największe samochody typu SUV na europejskim rynku. Każdy z modeli był wyposażony w zaawansowany system awaryjnego hamowania AEB (Autonomous Emergency Braking), który wykrywa pieszych i rowerzystów.

Testy zderzeniowe Euro NCAP: Honda CR-V

Honda CR-V w hybrydowej odmianie osiągnęła bardzo dobry rezultat, co potwierdza odpowiednia ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poza tym w kolizji bocznej japońska marka uzbierała maksymalną liczbę punktów. W przypadku zderzenia bocznego w słup było odrobinę gorzej, ponieważ kłopot pojawił się w ochronie klatki piersiowej kierowcy. Jednak Honda nadrobiła to w tylnym uderzeniu ochroną przeciwko urazowi kręgów szyjnych.

Testy zderzeniowe Euro NCAP: Mercedes klasy G

Mercedes klasy G świetnie poradził sobie z systemem AEB przy prędkości autostradowej. Auto zebrało dodatkowe punkty za inny system – kontroli prędkości, który używa technologii cyfrowego mapowania. Rozwiązanie jest wspierane przez kamerę odpowiedzialną za odczyt lokalnych limitów prędkości i ostrzeganiu kierowcy o ich przekroczeniu. W trakcie testu Euro NCAP Mercedes zaliczył niewielką wpadkę. Podczas zderzenia bocznego okazało się, że niemiecka terenówka nie ochrania wystarczająco tułowia.

Testy zderzeniowe Euro NCAP: Seat Tarraco

Seat Tarraco osiągnął podobne rezultaty, co Honda CR-V. Hiszpańska marka powtórzyła sukces poprzedniej wersji modelu i zdobyła pięć gwiazdek. Jednak warto podkreślić, że w 2017 roku oceny pojazdów nie były tak surowe, jak teraz. Mimo to Tarraco został oceniony w sumie na 97 proc. maksymalnej oceny w kategorii ochrony dorosłych pasażerów, co jest jednym z najlepszych rezultatów w historii testów Euro NCAP.

Testy Euro NCAP: Wyniki uzyskane w konkretnych kategoriach

Honda CR-V

Ochrona dorosłych pasażerów: 93%
Ochrona dzieci: 83%
Ochrona pieszych: 70%
Działanie systemów asystujących: 76%

Seat Tarraco

Ochrona dorosłych pasażerów: 97%
Ochrona dzieci: 84%
Ochrona pieszych: 79%
Działanie systemów asystujących: 79%

Mercedes klasy G

Ochrona dorosłych pasażerów: 90%
Ochrona dzieci: 83%
Ochrona pieszych: 78%

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:

RadioZET.pl/auto-swiat.pl, euroncap.com/MW

Oceń