To koniec popularnej marki? Czołowy producent rozważa likwidację

01.04.2019 14:29

Daimler zastanawia się nad dalszym losem marki Smart. Firma regularnie notuje straty finansowe. W ubiegłym roku sprzedaż aut spadła o prawie 5 proc.

Smart fot. Shutterstoc

Smart już od samego powstania generuje straty. Od 1998 roku wyniosły one w sumie wiele miliardów euro. W trakcie ostatniej restrukturyzacji podjęto decyzję, że marka będzie zajmować się wyłącznie produkcją aut elektrycznych. Jednak serwis „Handelsblatt” zaznacza, że i taki krok może słono kosztować.

Według anonimowych osób, które rozmawiały z portalem, przyszły dyrektor generalny Daimlera, Ola Kaellenius, nie miał wcześniej do czynienia ze Smartem i dlatego, jeżeli będzie taka konieczność, zamknie firmę.

Zagłosuj

Czy marka Smart powinna zostać zlikwidowana?

Żeby ograniczyć koszty, Daimler rozpoczął współpracę z Renault. Razem z francuskim koncernem i autem Renault Twingo, powstawał Smart ForTwo i ForFour. Jak donoszą media, Renault w najbliższym czasie będzie chciało wycofać się z partnerstwa.

Firma analityczna Evercore ISI wyliczyła, że rocznie Smart generuje od 500 do 700 mln euro strat. Specjaliści zaznaczają, że rynek mikrosamochodów nie ma żadnych perspektyw na przynoszenie dochodów.

TO RÓWNIEŻ CIĘ ZAINTERESUJE:

RadioZET.pl/auto-swiat.pl/MW

Oceń