Zamknij

Volvo V60 cross country na off-road czy wyższe krawężniki?

Marcin Łukasik
28.01.2020 14:02
Volvo V60 cross country na off-road czy wyższe krawężniki?

Większy prześwit i offroadowa stylistyka już od początku sugerują kierowcy, że śmiało może nim jechać gdzie tylko wzrok go poniesie. Jak naprawdę radzi sobie V60 Cross Country od Volvo? Zapraszam na test! 

Przyglądałem mu się od dawna. Za każdym razem przyciągał mój wzrok na ulicy coraz bardziej. Po kilku dniach wspólnych podróży, jeszcze śmielej podkreślam, że w moim odczuciu to najładniejsze kombi na rynku a dodatkowo w swojej najładniejszej odmianie. Warto zaznaczyć, że modele Volvo ze specjalnym oznaczeniem Cross Country jeżdżą po drogach już od ponad dobrych 20 lat. 

IMG_3558

7,5 centymetra - dokładnie o tyle podwyższona jest wersja Cross Country względem zwykłego V60, co daje nam łącznie aż 21 centymetrów prześwitu. Niejeden SUV nie powstydziłby się takich możliwości. Wizualnie w połączeniu z 20 calowymi felgami sprawia wrażenie auta z charakterem. Linia nadwozia pokreślona charakterystycznymi dla nowych Volvo ledowymi światłami daje gwarancję, że nawet po zmroku niejeden z sąsiadów zwróci nie niego uwagę. 

Wnętrze V60 Cross Country za bardzo nie różni się od jego „cywilnej” wersji, żeby nie powiedzieć, że wcale. Wsiadając do środa, mamy poczucie obcowania z oazą elegancji i stylu. Całość wykonana z najlepszej jakości materiałów, których podstawę stanowią biała skóra i drewno. Zapewnia to nie tylko komfort ale także wysoki poziom stylu i elegancji. 

IMG_3560

Dodatkowych wrażeń dostarcza panoramiczny dach oraz zamontowane głośniki Bowers & Wilkins, które nie tylko oferuje pełną gamę trybów ale mam wrażenie, że po prostu na rynku audio nie ma sobie równych.

Żałuję, że wnętrze w żaden sposób nie wyróżnia się od regularnej wersji. Co ciekawe, prawie wcale nie różni się od swojego większego brata - Volvo V90. 
Zamontowany centralnie system info-rozrywki, oparty jest na świetnej jakości ekranie dotykowym i iście smartfonowej obsłudze. 
Warto zwrócić jeszcze uwagę na niecodzienne praktyczne rozwiązania. Roleta zamontowana w bagażniku ma dostępne dwa systemu mocowania - standardowy oraz taki dzięki, któremu nawet kiedy nasze kombi wypchane jest po brzegi - można ładnie zakryć wszystko co w nim schowane.

IMG_3569

Jak się jeździ? 

Dynamicznie i pewnie. Zarówno silnik jak i skrzynia biegów, dbają szczególnie o nasz komfort w trasie. Na dodatkowego plusa zasługuje przyczepność. Przy tak dużym prześwicie, myślałem że Volvo będzie mniej stabilne a ku mojemu zaskoczeniu nawet przy ostrych zakrętach trzyma się świetnie. Nie jest to model, który przejawia ambicje rajdówki ale do codziennej jazdy po mieście z uwzględnieniem dłuższych tras po autostradzie dostarcza nam pełen pakiet najwyższego standardu. To model, który nie tylko świetnie się prowadzi ale ma także niespotykaną widoczność. Z racji większych gabarytów dla ułatwienia naszego poruszania się np. po miejskim parkingu, Volvo zapewnia całą gamę asystentów oraz czujników. Dodając do tego świetną zwrotność - mamy gwarancję, że zaparkujemy gdzie tylko dusza zapragnie. Warto wspomnieć o spalaniu. Po mieście zanotowałem 9 litrów, jadąc autostradą do 140 km/h było to już 8, a zjeżdżając na drogi lokalne nie przekraczając 100 km/h spalanie wahało się w okolicach 7 litrów. 

Dodatkowo w trybach jazdy mamy extra opcję Off Road, której wybór znacznie elimnuje szansę zakopania się gdzieś w trasie. Ale czy to auto typowo terenowe?

IMG_3561

No właśnie, pomimo uterenowionego charakteru Volvo V60 Cross Country nie jest królem offroadu. Nie zachęcam do przebijania się nim przez wydmy czy podmokły las. Natomiast wszystkie nieutwadzone drogi dojazdowe nie będą stanowiły większego wyzwania dla zawieszenia. 

To świetne rozwiązanie dla osób na co dzień dojeżdżających do miasta. Cena V60 Cross Country startuje od blisko 205 tys zł. Koszt testowanego egzemplarza krąży w okolicach 290 tys zł. To model, który zapewnia nam luksus i wszystko czego można sobie tylko zażyczyć do wygodnej i przyjemnej jazdy - dzięki niesamowitej przyczepności i dynamice. W moim odczuciu pod wieloma względami jest to lepszy wybór od popularnych w ostatnim czasie SUV’ów. 

Marcin Łukasik 

IMG_3567