Zamknij

Volvo wprowadza ograniczenie prędkości w swoich samochodach. Co czeka kierowców?

Redakcja
05.03.2019 14:33
licznik prędkości
fot. Shutterstock

Volvo od 2020 r. rozpocznie wdrażanie w pojazdach nowych systemów bezpieczeństwa. Marka planuje m.in. ograniczyć maksymalną prędkość, jaką będą mogły rozwijać jej samochody, a także wprowadzić zaawansowane rozwiązania elektroniczne zapobiegające wypadkom.

Wszystkie nowe modele Volvo od 2021 r. trafiające na rynek będą miały ograniczenie prędkości do 180 km/h. Wprowadzanie zmian rozpocznie się w drugim kwartale przyszłego roku – podał w poniedziałek serwis Automotive News Europe.

Volvo wprowadza ograniczenie prędkości: Co to oznacza? Co niosą zmiany?

Serwis przytoczył słowa szefa Volvo Hakana Samuelssona, że chociaż limity prędkości istnieją w większości krajów, i tak nie są respektowane przez znaczną część kierowców. Samuelsson wyraził nadzieje, że decyzja nie zniechęci klientów szwedzkiej marki, bo już obecnie przyciąga ona osoby bardziej odpowiedzialne i ceniące sobie bezpieczeństwo. Z nielicznymi wyjątkami obecnie produkowane pojazdy Volvo nie rozwijają prędkości powyżej 250 km/h.

Jak powiedział menedżer ds. PR w Volvo Car Poland Stanisław Dojs, koncern planuje w najbliższym czasie wdrożenie szerszego planu „Vision 2020” obejmującego nowe systemy bezpieczeństwa w pojazdach marki. Działania podejmowane przez Volvo mają prowadzić do tego, aby „pojazdy coraz lepiej »rozumiały«, co się wokół nich dzieje, a także, żeby mogły przygotować się, kiedy do zderzenia dochodzi”.

Volvo wprowadza ograniczenie prędkości: Nowe rozwiązania elektroniczne

We wszystkich modelach Volvo dostępny jest już podstawowy pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego City Safety. Dzięki niemu samochody rozpoznają inne pojazdy na drodze i – w razie potrzeby – hamują przed nimi i próbują je omijać. Przedstawiciel Volvo Car Poland zauważył, że „im droższy samochód, tym więcej systemów kierowca otrzyma w standardzie. Bez konieczności dopłaty w pakiecie modelu XC90 znajdzie się zatem więcej rozwiązań niż w pakiecie modelu XC60” – zaznaczył Dojs.

Jako przykład przedstawiciel marki ze Szwecji wskazał na rozwiązania BLIS (Blind Spot Information System – sygnalizator świetlny w lusterkach ostrzegający o pojawieniu się obiektu w martwym polu oraz utrzymujący samochód na pasie ruchu Pilot Assist), a także na system tzw. przygotowania do wypadku wdrożony po raz pierwszy w modelu SUV XC90. Jak wskazał Dojs, w razie wykrycia przez czujniki przeciążeniowe, że pojazd wyjeżdża z drogi i rozpoczęło się obracanie karoserii prowadzące do dachowania, samochód wyposażony w tę ostatnią funkcję potrafi domknąć szybę i napiąć pas bezpieczeństwa jeszcze przed zderzeniem.

Obok prac nad systemami elektronicznymi Volvo kontynuuje doskonalenie poszczególnych elementów konstrukcyjnych pojazdów. „Nasi inżynierowie zmodyfikowali siedzenia tak, aby zapobiegały obrażeniom miednicy przy zderzeniach bocznych. Specjalne zagłówki, choć niektórzy narzekają na brak ich regulacji, zostały natomiast skonstruowane tak, aby chronić kręgosłup podczas uderzenia z tyłu” – wskazał przedstawiciel Volvo Car Poland. Podkreślił, że szwedzkiej marce chodzi o tworzenie pojazdów bezpiecznych w każdej możliwej sytuacji drogowej, nie tylko podczas wybranych testów.

TO TEŻ CIĘ ZAINTERESUJE:

RadioZET.pl/PAP/MW