Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Kamil Nosel, Marcin Łukasik
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Wielki debiut Mercedesa CLS-a

30.11.2017 15:14

Niemiecki producent samochodów ze Stuttgartu zaprezentował swoje najnowsze dzieło – CLS-a 2019. Auto ma dać nowy początek językowi designerskiemu Mercedesa, wyrażanemu „czystymi konturami i oszczędnymi liniami”.

Wielki debiut Mercedesa CLS-a fot. materiały prasowe

Najnowszy model w chwili premiery rynkowej dostępny będzie z 3 jednostkami napędowymi, z czego dwa to turbodiesle – CLS 350 d 4MATIC i CLS 400 d 4MATIC. Pierwszy z nich generuje 286 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniając średnie katalogowe zużycie paliwa na poziomie 5,6 l/100 km i emisję CO2 148 g/km. Drugi z kolei może pochwalić się 340 KM i 700 Nm przy identycznym zapotrzebowaniu na paliwo.

Auto oferuje m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, kontrolę komfortu ENERGIZING, najnowszą generację systemów informacyjno-rozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office), rozbudowaną łącznością ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i bezprzewodowym ładowaniem. Dla ułatwienia obsługi panel dotykowy na konsoli środkowej wysyła sygnały haptyczne i akustyczne, potwierdzając wykonywane operacje.

Nawet podstawowe warianty mogą pochwalić się bogatym wyposażeniem seryjnym, na który składają się: reflektory diodowe LED High Performance, 18-calowe lekkie obręcze z mieszanym ogumieniem, systemy wspomagające Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, 12,3” ekran multimediów, nastrojowe oświetlenie z iluminowanymi otworami wentylacyjnymi, usługi Mercedes me connect oraz moduł komunikacji z łącznością LTE.

Nowa generacja CLS-a ma wiele wspólnego z najnowszą Klasą S, flagowym modelem gamy niemieckiego producenta. Model wyposażono w najnowszą generację systemów wspomagających. W ramach pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferowane są systemy wspomagające, korzystające z danych nawigacyjnych.

Gama układów z zakresu aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa ma modułową architekturę i standardowo zawiera: Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, ATTENTION ASSIST, Speed Limit Assist oraz system ochrony podróżujących PRE-SAFE. Kolejną nowością jest – również należący do seryjnej specyfikacji – system PRE-SAFE Sound, który w obliczu zagrożenia kolizją przygotowuje narząd słuchu do spodziewanego hałasu zderzenia.

Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmuje układy: Active Distance Control DISTRONIC, Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Brake Assist z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego, Evasive Steering Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist oraz PRE SAFE PLUS.

Aktywna kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC z funkcją Active Steering Assist zapewnia kierowcy jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość zostaje dobrana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów czy skrzyżowań. Także system aktywnej zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist – został znacznie udoskonalony (działanie poszczególnych funkcji może różnić się zależnie od rynku). Dodatkowo, pakiet zawiera PRE-SAFE Impulse Side. Układ ten może przygotować podróżujących z przodu do zderzenia bocznego, przesuwając ich w kierunku środka kabiny poprzez wygenerowanie odpowiedniego impulsu. Pozwala zmniejszyć to ryzyko odniesienia obrażeń.

Nowy CLS korzysta z czterodrążkowego zawieszenia przedniego oraz pięciowahaczowej osi tylnej. Standardowo model jest wyposażony w dynamicznie zestrojone komfortowe zawieszenie stalowe. Dostępne na życzenie zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL bazowo ma sportowe nastawy i obejmuje aktywną regulację tłumienia kół obu osi. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jej działania: Comfort, Sport oraz Sport+. Opcjonalnie oferowane jest także zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL z udoskonalonym, regulowanym tłumieniem adaptacyjnym. Za pomocą przełącznika trybów jazdy można zmieniać jego charakterystykę, od komfortowej po sportową.

Wraz z rynkowym debiutem CLS dostępny będzie przez rok w ekskluzywnej serii specjalnej Edition 1, wyróżniającej się fotelami obszytymi czarną skórą nappa z diamentowymi przeszyciami środkowych paneli oraz miedzianymi akcentami, miedzianymi przeszyciami konsoli środkowej, siedzeń, podłokietników, deski rozdzielczej i paneli drzwi, jak i również unikalną diamentową osłoną chłodnicy z matowymi zdobieniami i listwą z miedzianym akcentem. Wariant Edition 1 oferowany będzie oferowany ze wszystkimi silnikami.

RadioZET/MS

Zagłosuj

Podoba Ci się nowy Mercedes CLS?

Oceń