Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Kamil Nosel, Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Wraca CPN. Wyjątkowa akcja Orlenu

12.12.2018 09:01
xxx zet

PKN Orlen uruchomi stacje paliwowe pod szyldem CPN i Petrochemii Płock. Placówki zlokalizowane będą na warszawskiej Pradze oraz w Bodzanowie koło Płocka (Mazowieckie). CPN i Petrochemia Płock to podmioty, z których połączenia powstał koncern.

CPN fot. MAREK ZAJDLER/East News

– Spółka dostrzega potencjał biznesowy i marketingowy w reaktywacji wysoce rozpoznawalnych znaków towarowych od lat budzących pozytywne reakcje klientów, będących jednocześnie ponadczasowymi dziełami grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego – podkreślił PKN Orlen, zapowiadając we wtorek uruchomienie stacji paliw z szyldem CPN i Petrochemii Płock.

Jak zaznaczył PKN Orlen, w ten sposób, w 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów „koncern promuje swoje dziedzictwo i przypomina jedne z najpopularniejszych polskich marek”. Według spółki rebranding obu placówek – na CPN i Petrochemię Płock – powinien zostać sfinalizowany do końca tygodnia.

– Mimo że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem – powiedział dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen Marcin Stefaniak, cytowany w komunikacie.

I dodał: „Reaktywując markę, chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji”.

PKN Orlen zaznaczył, że na obecnym etapie projekt dotyczy dwóch stacji: w Warszawie, gdzie powstanie stacja paliwowa z logo CPN, i w Bodzanowie niedaleko Płocka, gdzie działać będzie placówka z szyldem Petrochemia Płock. „Ich rebranding powinien zostać zakończony do końca tygodnia. Charakterystyczne logotypy marek CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji” – wyjaśniła spółka.

PKN Orlen przypomniał m.in., że CPN – Centrala Produktów Naftowych powstała w grudniu 1945 r., a w szczytowym okresie rozwoju dysponowała ponad 1400 stacjami paliw i prawie 600 nowoczesnymi autocysternami. Spółka wyjaśniła, że „kultowe logo” CPN to zestawienie pomarańczowych trzech liter, których „forma nawiązywać miała do kształtu dystrybutora paliwowego”.

– Rozbudowany system identyfikacji wizualnej stacji CPN stworzony przez Ryszarda Bojara wspólnie ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim do dziś uznawany jest za jeden z najlepszych w historii polskiego wzornictwa przemysłowego i użytkowego. Księga identyfikacji wizualnej CPN w czasie powstawania była jednym z pierwszych tego typu opracowań w Polsce – podkreślił koncern.

W maju 1998 r. ówczesny rząd zdecydował o utworzeniu narodowego koncernu naftowego z połączenia CPN i Petrochemii Płock – nowy podmiot powstał formalnie we wrześniu 1999 r. pod nazwą Polski Koncern Naftowy z siedzibą w Płocku, gdzie znajduje się największy w Polsce kompleks rafineryjno-petrochemiczny. W kwietniu 2000 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie akcjonariuszy nowej spółki podjęło uchwałę o przyjęciu przez Polski Koncern Naftowy nazwy handlowej Orlen, nawiązującej do połączenia części słów: orzeł i energia. Następnie ogłoszono konkurs na logo koncernu, wybierając ostatecznie symbol graficzny ze stylizowaną głową orła, pracę artysty grafika i malarza, prof. Henryka Chylińskiego, autora m.in. znaku Fundacji Teraz Polska.

PKN Orlen zaznaczył, iż obecnie dysponuje siecią blisko 2800 stacji paliw w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie. „W odpowiedzi na zmieniające się trendy konsumenckie PKN Orlen wdraża szereg rozwiązań mających na celu rozwój oferty i usprawnienie obsługi” – podkreśliła spółka.

RadioZET.pl/PAP/MW

Oceń
Tagi