Wraca CPN. Wyjątkowa akcja Orlenu

12.12.2018 09:01

PKN Orlen uruchomi stacje paliwowe pod szyldem CPN i Petrochemii Płock. Placówki zlokalizowane będą na warszawskiej Pradze oraz w Bodzanowie koło Płocka (Mazowieckie). CPN i Petrochemia Płock to podmioty, z których połączenia powstał koncern.

CPN fot. MAREK ZAJDLER/East News

– Spółka dostrzega potencjał biznesowy i marketingowy w reaktywacji wysoce rozpoznawalnych znaków towarowych od lat budzących pozytywne reakcje klientów, będących jednocześnie ponadczasowymi dziełami grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego – podkreślił PKN Orlen, zapowiadając we wtorek uruchomienie stacji paliw z szyldem CPN i Petrochemii Płock.

Jak zaznaczył PKN Orlen, w ten sposób, w 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów „koncern promuje swoje dziedzictwo i przypomina jedne z najpopularniejszych polskich marek”. Według spółki rebranding obu placówek – na CPN i Petrochemię Płock – powinien zostać sfinalizowany do końca tygodnia.

– Mimo że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem – powiedział dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen Marcin Stefaniak, cytowany w komunikacie.

I dodał: „Reaktywując markę, chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji”.

PKN Orlen zaznaczył, że na obecnym etapie projekt dotyczy dwóch stacji: w Warszawie, gdzie powstanie stacja paliwowa z logo CPN, i w Bodzanowie niedaleko Płocka, gdzie działać będzie placówka z szyldem Petrochemia Płock. „Ich rebranding powinien zostać zakończony do końca tygodnia. Charakterystyczne logotypy marek CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji” – wyjaśniła spółka.

PKN Orlen przypomniał m.in., że CPN – Centrala Produktów Naftowych powstała w grudniu 1945 r., a w szczytowym okresie rozwoju dysponowała ponad 1400 stacjami paliw i prawie 600 nowoczesnymi autocysternami. Spółka wyjaśniła, że „kultowe logo” CPN to zestawienie pomarańczowych trzech liter, których „forma nawiązywać miała do kształtu dystrybutora paliwowego”.

– Rozbudowany system identyfikacji wizualnej stacji CPN stworzony przez Ryszarda Bojara wspólnie ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim do dziś uznawany jest za jeden z najlepszych w historii polskiego wzornictwa przemysłowego i użytkowego. Księga identyfikacji wizualnej CPN w czasie powstawania była jednym z pierwszych tego typu opracowań w Polsce – podkreślił koncern.

W maju 1998 r. ówczesny rząd zdecydował o utworzeniu narodowego koncernu naftowego z połączenia CPN i Petrochemii Płock – nowy podmiot powstał formalnie we wrześniu 1999 r. pod nazwą Polski Koncern Naftowy z siedzibą w Płocku, gdzie znajduje się największy w Polsce kompleks rafineryjno-petrochemiczny. W kwietniu 2000 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie akcjonariuszy nowej spółki podjęło uchwałę o przyjęciu przez Polski Koncern Naftowy nazwy handlowej Orlen, nawiązującej do połączenia części słów: orzeł i energia. Następnie ogłoszono konkurs na logo koncernu, wybierając ostatecznie symbol graficzny ze stylizowaną głową orła, pracę artysty grafika i malarza, prof. Henryka Chylińskiego, autora m.in. znaku Fundacji Teraz Polska.

PKN Orlen zaznaczył, iż obecnie dysponuje siecią blisko 2800 stacji paliw w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie. „W odpowiedzi na zmieniające się trendy konsumenckie PKN Orlen wdraża szereg rozwiązań mających na celu rozwój oferty i usprawnienie obsługi” – podkreśliła spółka.

RadioZET.pl/PAP/MW

Oceń
Tagi