Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Kamil Nosel, Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Bent

Artysta RadioZET fot. RadioZET

Bent

kraj: Wielka Brytania

gatunek: electronic

Bent to elektroniczny zespól wywodzący się z Nottingham w Anglii, którego skład tworzą Neil „Nail” Tolliday oraz Simon Mills. Duo zaistniała w szerszej świadomości muzycznej w 2000 roku, dzięki swojemu debiutanckiemu albumowi „Programmed to Love”. Ich wizytówką, która w niedługim czasie pozwoliła im się wybić na tle innych zespołów było samplowanie ich własnej kolekcji muzycznej – cały proces określali oni jako „dodgy”. W 2003 roku ich singiel „Magic Love” wykorzystywał sample wystąpień Toni Tennille, z kolei twórczość Nany Mouskouri była przez Bent samplowana najczęściej.

Wraz z wydaniem albumu „Ariels” w 2004 roku Bent obrało twardy kurs na nowy rodzaj tworzenia muzyki – wykorzystując wcześniej stworzone materiały i dostosowując je do nowych realiów.  Album „Intercept” z 2006 roku powracał jednak po części do starej maniery, jego zasadniczą różnicą był bardziej dyskotekowy wydźwięk. Bent to muzycy ze szczególnym rodzajem poczucia humoru – świadczy o tym ich kawałek „Stay Out All Night”, gdzie w całej piosence jedynie dwa razy powtarzają się słowa „"People who are afraid of the dark send their children to bed and stay out all night".

W 2009 roku Bent wydał nowy album „Best of”, na którym znalazły się kawałki niepublikowane nigdy wcześniej. W tym samym czasie zarówno Nail, jak i Mills angażowali się w poboczne projekty, rozwijając swoje umiejętności oraz doszlifowując istniejący warsztat muzyczny. Mills rozpoczął solowy projekt „Napoleon”, który bardzo silnie nawiązywał do stylu muzycznego oferowanego przez Bent. W 2013 i 2014 roku Mills w swoim nowym projekcie wydał 12 Ep.

Utwory Bent były często brane do różnych reklam telewizyjnych przez takie firmy jak: Carlsberg, Absolut Vodka, Coca-Cola (z wykorzystaniem piosenki „Silent Life” z albumu Ariels w 2006 roku) oraz Dutch Railways. Te doskokowe bonusy sprawiały, że co jakiś czas szersza publiczność przypominała sobie o muzykach i zaczynała bardziej dokładnie śledzić ich rozwój.