Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Dzień Polskiej Muzyki w Radiu ZET. 1 października gramy więcej polskich hitów

01.10.2019 10:00

Radio ZET dołączyło do wyjątkowej kampanii Dzień Polskiej Muzyki, która ma na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. 1 października na naszej antenie usłyszycie więcej polskich przebojów niż zwykle, a między godz. 10:00 a 11:00 zagramy tylko i wyłącznie nasze rodzime hity. 

Dzień Polskiej Muzyki w Radiu ZET 1 października gramy więcej polskich hitów fot. mat. prasowe

1 października o godz. 10.00 największe polskie rozgłośnie radiowe oraz telewizje muzyczne przez całą godzinę będą grały tylko polską muzykę!

Tego dnia będzie można usłyszeć jej znacznie więcej niż zwykle przez cały dzień. Polska muzyka zostanie także wyróżniona na największych platformach streamingowych. Dodatkowo największe bileterie i sklepy muzyczne w kraju przygotują specjalne atrakcje i promocje dla funów i odbiorców muzyki.

Zachęcamy wszystkich funów i odbiorców muzyki do wspierania swoich ulubionych artystów. Pokażcie tego dnia, jak bardzo szanujecie ich twórczość i posłuchajcie polskiej muzyki w radiu, telewizji, Internecie, gdziekolwiek będziecie. Wyraźcie swoje uznanie dla pracy polskich artystów kupując tego dnia płytę, bilet na koncert, subskrypcję w serwisie streamingowym. Dzięki fanom i odbiorcom muzyki, artyści mogą się rozwijać i tworzyć coraz lepszą muzykę. Pragniemy, aby ta kampania stała się impulsem dla jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju polskiego rynku muzycznego, by dzięki temu polscy twórcy mieli większe szanse na rozwój swoich karier za granicą, a polski rynek muzyczny był bardziej zauważalny i doceniany.

Zarówno światowy jak i polski rynek muzyczny rośnie systematycznie od 2014 roku. Odczuwają to zarówno wytwórnie, dystrybutorzy cyfrowi jak i rynek koncertowy. Sprzedaż muzyki w Polsce rośnie jednak znacznie wolniej niż na świecie. W 2018 roku polski rynek muzyczny zanotował wzrost o ok. 2,9 proc., podczas gdy średnia globalna to 9,7 proc. Wydatki w Polsce na zakup muzyki per capita to zaledwie 8,4 zł rocznie. Polska zajmuje 10. pozycję na świecie pod względem wartości rynku sprzedaży fizycznej. Ten segment rynku systematycznie traci na wartości zarówno w Polsce (spadek o ok. -8 proc.) jak i na świecie (spadek o ok. -10,1 proc.). Biorąc pod uwagę całkowity udział Polski w światowym rynku sprzedaży muzyki, znajdujemy się niezmiennie od lat  w okolicy miejsca 22.

Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma za zadanie także uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego na świecie, tak samo jak artyści. Mamy nadzieję, że w efekcie tej kampanii, Polacy chętniej będą wspierać artystów i rodzimy rynek muzyczny przeznaczając na zakup muzyki – bez względu na format – więcej niż na przysłowiowe 1 piwo, a tym samym wartość Polski w światowym rankingu będzie rosła.

W tym roku kampania obejmie cały kraj, by w kolejnych edycjach przekroczyć jego granice.

Organizatorem kampanii jest agencja Artistars. Kampania towarzyszy konferencji Music Export Conference organizowanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, która już po raz czwarty odbędzie się w dniach 1-2 października w Warszawie.

RadioZET.pl/mat.prasowe/PK

Oceń