Zamknij

Dzień Polskiej Muzyki w Radiu ZET. Wyjątkowa godzina tylko z polskimi hitami

01.10.2020 09:06
Dzień Polskiej Muzyki
fot. mat. prasowe

Radio ZET po raz kolejny dołącza do wyjątkowej kampanii Dzień Polskiej Muzyki, której celem jest promocja polskiej muzyki i wsparcie rodzimego rynku muzycznego. Już w czwartek, 1 października na naszej antenie usłyszycie więcej polskich hitów. Między godz. 10:00 a 11:00 zaprezentujemy w Radiu ZET specjalne pasmo muzyczne tylko z polskimi przebojami.

1 października między godz. 10.00 a 11.00 największe polskie stacje radiowe i telewizje muzyczne połączą siły, aby uczcić polską muzykę. Przez całą godzinę również słuchacze Radia ZET będą mieli okazję usłyszeć tylko polskie hity.

Dzień Polskiej Muzyki 2020 w Radiu ZET

Dzień Polskiej Muzyki to już druga edycja specjalnej kampanii mającej na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. Twórcy kampanii chcą zachęcić fanów i odbiorców muzyki do wyrażenia szacunku dla pracy swoich ulubionych artystów i wszystkich osób pracujących na ich sukces.

Akcja Dzień Polskiej Muzyki ma za zadanie uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego, tak samo jak artyści. Z uwagi na wprowadzone ograniczenia rynku koncertowego z powodu pandemii koronawirusa, sytuacja artystów oraz wszystkich osób pracujących w branży koncertowej jest obecnie szczególnie trudna, dlatego to im dedykujemy tegoroczną edycję Dnia Polskiej Muzyki.

Oprócz rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych, w kampanii Dzień Polskiej Muzyki biorą udział także największe sklepy płytowe, bileterie i serwisy streamingowe.

Mamy nadzieję, że w efekcie tej kampanii, Polacy chętniej będą wspierać Artystów i rodzimy rynek muzyczny poprzez zakup biletu na koncert, płyty lub abonamentu w serwisie streamingowym

Pomysłodawcy kampanii

W tym roku Dzień Polskiej Muzyki będzie obfitował w ważne dla polskiego rynku muzycznego wydarzenia. Od godz. 13.00 w serwisach Interia.pl oraz tvn24.pl oraz na antenie Radia ZET będzie można śledzić relację z uroczystej konferencji, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci tegorocznych nagród Akademii Fonograficznej – FRYDERYKI w kategoriach muzyki rozrywkowej i jazzowej.

Zaplanowana pierwotnie na 14 marca tego roku uroczysta Gala wręczenia nagród w Katowicach została odwołana, tak jak tysiące koncertów i wydarzeń w kraju z powodu pandemii koronawirusa. Cieszymy się, że laureaci najważniejszych nagród branży muzycznej w kraju zostaną ogłoszeni właśnie w Dzień Polskiej Muzyki – mówią organizatorzy kampanii.

Skąd pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki?

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w ubiegłym roku z inicjatywy Agencji ARTISTARS, współorganizatora kampanii, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego.

Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on w naszej opinii dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego – mówią organizatorzy kampanii. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny wzrósł o nieco ponad 3%. Dla porównania średnia globalna wzrostu wartości rynku muzycznego była na poziomie blisko 9%, a u naszych środkowo-europejskich sąsiadów nawet kilkanaście procent, co pokazuje jak wolno rósł polski rynek na tle świata.

Natomiast, jak podaje ZPAV, na płyty polskich artystów wydaliśmy w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku ponad 20 mln zł mniej niż w roku ubiegłym i jest to spadek rok do roku o prawie 47%. W tym samym czasie sprzedaż katalogu artystów zagranicznych zanotowała wzrost o 6,6%.

W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa i wprowadzone w związku z nią obostrzenia, polską branżę muzyczną dotknął kryzys nieporównywalny z żadnym innym sektorem gospodarki. Ograniczenia objęły tę branżę jako pierwszą i jako ostatnia wróci ona do pełnego funkcjonowania. Jak można się domyślać straty polskiego rynku muzycznego, w szczególności koncertowego będą w tym roku niewyobrażalne, a skutki kryzysu odczuwalne przez kilka najbliższych lat.

W związku z kłopotami spowodowanymi pandemią koronawirusa organizatorzy akcji chcą zachęcić fanów i słuchaczy do wsparcia polskiej branży muzycznej.

Organizatorem Dnia Polskiej Muzyki w 2020 roku jest Agencja Artistars i Fundacja EMPOWER POLAND.

RadioZET.pl/mat.prasowe/PK