Jesteś po trzydziestce? Według badań nie szukasz już nowej muzyki!

21.06.2018 14:21

Serwis streamingowy Deezer przeprowadził badanie, którego wyniki zaskoczą niejedną osobę. Okazuje się, że po 30. roku życia spada zainteresowanie poznawaniem nowej muzyki. Trzydziestolatkowie wolą pozostać przy znanych i sprawdzonych piosenkach.

listening to music fot. pixabay.com (StockSnap)

Deezer, jeden z najpopularniejszych serwisów streamingowych, przeprowadził specjalną ankietę, w której wzięło udział tysiąc Brytyjczyków. Badanie miało na celu sprawdzić ich preferencje muzyczne i poznać nawyki związane ze słuchaniem piosenek.

Wyniki sondy zaskakują. Okazuje się, że to osoby w wieku 24 lat poszukują najchętniej nieznanej wcześniej dla siebie muzyki, sprawdzają trendy oraz są bardzo otwarte na nowe brzmienia. Po ukończeniu 30. roku życia ludzie tracą zainteresowanie nowymi piosenkami i chętniej sięgają po sprawdzone, dobrze im znane już melodie.

Dlaczego? Spośród powodów respondenci najczęściej podawali brak czasu, wymagającą pracę, życie rodzinne czy opiekę nad dziećmi. Słuchacze po trzydziestce stwierdzili także, że czują się często przytłoczeni ilością nowej muzyki dostępnej w internecie, więc wolą słuchać znanych już artystów.

Niektóre wyniki badań mówią także, że wolimy otaczać się sprawdzonymi piosenkami ze względu na uczucie nostalgii. Ludzie uwielbiają słuchać muzyki, która przywołuje miłe wspomnienia i nawiązuje do przyjemnych wydarzeń z przeszłości.

Nie chcesz przegapić żadnej premiery, teledysku i informacji ze świata muzyki? Dołącz do grupy Siła muzyki na Facebooku

RadioZET.pl/businessinsider.com/PK

Oceń