Zamknij

Spotify zamienia się w TikToka? Platforma testuje nowe rozwiązania

30.11.2021 11:46
Spotify
fot. shutterstock.com/Zdjęcie poglądowe

Spotify wkrótce będzie przypominał swoim wyglądem TikToka? Jedna z najpopularniejszych platform streamingowych testuje nowe rozwiązania dla swoich użytkowników.

Spotify to jedna z najpopularniejszych platform streamingowych oferujących użytkownikom ogromną ofertę muzyczną i nie tylko. W aplikacji znajdziemy również playlisty oraz coraz bardziej popularne także w Polsce podcasty. Twórcy platformy próbują zmieniać wygląd i dodawać do niej kolejne funkcje, aby użytkownikom łatwiej się z niej korzystało. Niedawno na Spotify trafiły "TEKSTY", która umożliwia nam śledzenie słów piosenek, których aktualnie słuchamy.

Spotify zamienia się w TikToka? Platforma testuje nowe rozwiązania

Jednym z najprężniej rozwijających się mediów społecznościowych ostatnich lat jest TikTok. Nic dziwnego, że inne platformy próbują upodobnić się do popularnej aplikacji. Opcję wyświetlania krótkich filmików wprowadził już YouTube w postaci "shorts" i Instagram, który od niedawna obsługuje tzw. "reelsy".

Również Spotify testuje nowe możliwości, które mają sprostać wymaganiom użytkowników. Wkrótce również muzyczni liderzy streamingu będą przypominać TikToka?

Zobacz też: 12 znanych artystów, którzy stali się popularni dzięki YouTube 

TechCrunch donosi, że Spotify testuje nowy model wyszukiwania muzyki, który ma przypominać feed TikToka. W zakładce odkrywania nowej muzyki ma pojawić się pionowy kanał video. Dzięki niemu, podobnie jak na TikToku, użytkownicy będą mogli przesuwać palcem kolejne utwory i decydować czy taka muzyka ich interesuje.

Spotify testuje nowy kanał video. Jak wygląda?

Podczas przeglądania, proponowane użytkownikom klipy z fragmentami utworów mają wyświetlać się w konkretnych sekwencjach czasowych na pełnym ekranie smartfona lub komputera. Słuchacz będzie mógł polubić utwór lub go odrzucić. Dzięki temu algorytm uzyska informacje o gustach użytkowników i szybciej "nauczy się" podsuwać mu bardziej trafne propozycje.

Wizualizacja nowego Spotify, która być może wkrótce zagości na urządzeniach wszystkich użytkowników platformy, znalazła się już na Twitterze.