Niezwykły eksperyment IKEI wyjaśnił dzieciom, co znaczy kogoś dręczyć

10.05.2018 11:36

Nowa kampania społeczna marki w szkołach ma pomóc uczniom zrozumieć, jak łatwo kogoś skrzywdzić, dokuczając mu.

Niezwykły eksperyment IKEI wyjaśnił dzieciom, co znaczy kogoś dręczyć fot. IKEA mat. prasowe

Nowa kampania społeczna IKEI porusza ważny problem

Niewinne” przezwisko, to „tylko żarty” i nieśmiertelne „przewrażliwienie” — argumenty, jakimi nastolatki tłumaczą dokuczanie kolegom, brzmią niepokojąco. Dobrych wzorców najłatwiej nauczyć się wcześniej, dlatego IKEA postanowiła dotrzeć ze swoją nową kampanią społeczną już do uczniów szkół podstawowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Niecodzienny eksperyment miał pokazać im, jak łatwo skrzywdzić kogoś słowem. W tym celu wykorzystali... parę uroczych roślin.

Co się stanie, kiedy mówimy roślinie komplementy?

W każdej szkole biorącej udział w akcji postawiono parę takich samych roślin w osobnych terrariach.

ikea z nową kampanią

Każda otrzymywała dokładnie taką samą ilość światła i wody — jednej puszczano jednak zapętlone nagranie złożone z komplementów, a drugiej z przezwisk i docinków.

dokuczanie innym to ważny problem
dokuczanie szkodzi

Uczniowie sami nagrywali obie taśmy, których rośliny „słuchały” przez cały miesiąc. Efekty?

rośliny ikea

Po upływie 30 dni komplementowana roślina była w świetnej formie. Znacznie gorzej wyglądała za to ta, której dokuczano. Smutny widok przywiędłych, usychających liści miał uświadomić dzieciom, jak negatywny wpływ na innych może mieć zjawisko prześladowania, z jakim często spotykamy się w szkołach oraz sieci.

dzieciaki
ikea kampania

„Nie zdawałam sobie sprawy z konsekwencji, jakie mogą mieć raniące przezwiska i dokuczanie innym. Teraz na pewno będę znacznie ostrożniejsza” — komentowała wyniki zaskakującego eksperymentu jedna z uczennic. „O dzieciach często mówi się, że potrafią być okrutne dla innych, ale to wynika z nieświadomości, a nie złych intencji. Niby wiedzą, że zrobią komuś przykrość, ale nie spodziewają się, że aż taką. Wystarczy im odpowiednio wytłumaczyć, jak różne formy przybiera prześladowanie i jaki ma wpływ na innych” — dodawał Thomas Nelson, jeden ze szkolnych opiekunów.

szkoły emiraty

Przedstawiciele IKEI tłumaczą, że swoją kampanią chcą pomóc budować dzieciom zdrowsze relacje z rówieśnikami, tak aby w przyszłości mogły tworzyć szczęśliwsze społeczeństwa. Dlatego kampanii towarzyszyły także specjalne prelekcje i panele dyskusyjne z udziałem uczniów, podczas których mogli dowiedzieć się więcej na temat zjawiska „bullyingu”.

RadioZET.pl/AG

TO TAKŻE MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:

„Za gruba!” Brytyjska kampania społeczna obnaża absurdy hejtu na Instagramie

Ta kampania społeczna wciąż podbija internet: tato wiesz, że będą mnie nazywać dziwką

Handel w niedziele zakazany. Co ze sklepami IKEA?

Burger z owadów w IKEI

Oceń