Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

5 najczęstszych problemów z siecią Wi-Fi. Jak je rozwiązać?

21.09.2018 18:40

Wam też się przytrafiły?

5 najczęstszych problemów z siecią Wi-Fi. Jak je rozwiązać? fot. Shutterstock

Problemy z siecią Wi-Fi

Z tymi problemami z siecią W-Fi zetknął się niemal każdy użytkownik internetu. Jak sobie z nimi poradzić? Na szczęście większość z nich można spróbować rozwiązać samodzielnie!

1. Brak dostępnych połączeń z siecią bezprzewodową

Jesteście w zasięgu kilku różnych sieci, ale komputer uparcie pokazuje brak dostępnych połączeń z siecią bezprzewodową? To jeden z częstszych problemów z siecią Wi-Fi. Wina najczęściej leży po stronie routera, dlatego pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy wasz modem działa poprawnie. Trudno w to uwierzyć, ale nierzadko zdarza się, że przyczyną całego zamieszania jest...odłączenie routera od prądu bądź wysunięcie się jednej z wtyczek. Modem warto też zresetować. Co, jeśli i to nie pomaga? Wtedy konieczne jest już sprawdzenie ustawień waszego komputera, a zwłaszcza aktualności zainstalowanych sterowników urządzenia. Jeśli jesteście użytkownikami Windowsa, często dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z Narzędzia rozwiązywania problemów systemu Windows.

2. Brak akceptacji hasła do sieci Wi-Fi

Jeśli wpisywane przez was hasło do sieci Wi-Fi nie zostało zaakceptowane, prawdopodobnie albo wpisaliście błędną kombinację, albo typ zabezpieczeń wprowadzonych w ustawieniach waszego routera nie jest zgodny z tymi na waszym urządzeniu. Co robić w takiej sytuacji? Nowe hasło możecie ustawić bezpośrednio w panelu ustawień na stronie web routera. Jeśli to rozwiązanie zawiedzie, warto sprawdzić zgodność typów zabezpieczeń i standardów szyfrowania. Aby sieć działała poprawnie, muszą być zgodne i z waszym modemem i z kartą sieciową urządzenia. Upewnić się, czy tak jest możecie bezpośrednio w Menedżerze urządzeń. Czasem wystarczy zaktualizować sterowniki karty sieciowej, aby rozwiązać problem.

3. Komputer nie łączy się z siecią Wi-Fi po wyjściu ze stanu uśpienia

Zahibernowaliście laptopa, a po ponownym uruchomieniu nie chce już łączyć się z internetem? Ten problem to najczęściej wynik nieodpowiednich ustawień opcji połączenia automatycznego. Pierwszym krokiem w takiej sytuacji, który często załatwia sprawę, jest zresetowanie karty sieciowej. Nie pomogło? Ponownie polecamy skorzystanie z funkcji systemowego narzędzia rozwiązywania problemów - jeśli i ono nie poradzi sobie z problemem, istnieje jeszcze jedno rozwiązanie. Trzeba wtedy ponownie skonfigurować opcję połączenia automatycznego. Aby to zrobić, najpierw należy uruchomić właściwości sieci, a potem zaznaczyć opcję "Połącz automatycznie gdy sieć jest w zasięgu".

4. Utrata połączenia z siecią bezprzewodową z telefonu

Często korzystacie z opcji udostępniania internetu ze smartfona? Telefon świetnie sprawdza się w roli routera, jednak czasem połączenie potrafi się "zawiesić" lub zostać niespodziewanie przerwane. Jak się ratować? Przyczyną takiej sytuacji często bywa "gubienie IP". Aby temu zaradzić, warto zmienić ustawienia w telefonie tak, aby móc korzystać z IP statycznego. W tym celu w opcji Sieci zwykłe i bezprzewodowe odnajdujemy zakładkę "Ustawienia Wi-Fi" i w opcji "Zaawansowane" zaznaczamy "Używaj statycznego adresu IP". Smartfon poprosi nas wtedy o podanie takich danych jak adres IP, brama, maska sieci, DNS 1, DNS 2. Te informacje odnajdziecie na swoim komputerze!

5. Połączenie z siecią Wi-Fi zostało przerwane

Ten problem dotyka nas najczęściej wtedy, kiedy z sieci korzysta na raz kilka osób na różnych urządzeniach. Jeśli w dodatku choć jedna z nich właśnie pobiera większy plik lub korzysta ze streamingu danych, często zdarza się, że któreś z urządzeń straci połączenie z siecią Wi-Fi? Co robić w takim wypadku? Czasem wystarczy poczekać kilka chwil, aż druga osoba skończy np. pobieranie pliku i spróbować połączyć się z siecią ponownie, najlepiej po zresetowaniu routera. Pomóc może również zresetowanie karty sieciowej i ponowne połączenie się z Wi-Fi. Jeśli natomiast problem powtarza się notorycznie, pozostaje uruchomienie funkcji "Automatycznego wyboru pierwszego wolnego kanału" - niestety ta opcja nie jest dostępna na wszystkich urządzeniach.

RadioZET.pl/źródło:Benchmark;KomputerŚwiat/AG

Oceń