Billboard pochłaniający smog już w Warszawie. O co chodzi w nowej kampanii brytyjskiej firmy?

03.10.2018 15:29

Aviva chce choć trochę oczyścić miejskie powietrze dzięki swojej nowej kampanii „Wiem, czym oddycham”. Jej elementem jest pochłaniający smog billboard, który zawisł w centrum Warszawy.

Billboard pochłaniający smog już w Warszawie. O co chodzi w nowej kampanii brytyjskiej firmy? fot. Aviva mat. prasowe

Pochłaniający smog billboard

Nietypowy pomysł na kampanię? Taką, która pomoże walczyć ze smogiem. Brytyjska firma ubezpieczeniowa Aviva tym razem postanowiła dotrzeć do potencjalnych klientów w nieco inny sposób niż zwykle. „Ten billboard to nie reklama” – czytamy na plakacie, który ma rocznie pochłaniać zanieczyszczenia emitowane przez ponad 91 tys. samochodów. Billboard zawisł w samym centrum Warszawy, obok skrzyżowania Alei Jerozolimskich i al. Jana Pawła II. Swoje właściwości zawdzięcza technologii trzech warstw siatki oczyszczającej „The Breath”, opracowanej przez włoskich naukowców. Pozwala ona na absorpcję szkodliwych cząsteczek z atmosfery, takich jak tlenki azotu, siarki, a także ben­zen C6H6, znany jako wysoce toksyczny czynnik rakotwórczy. Pożyteczny billboard to element kampanii marki zatytułowanej „Wiem, czym oddycham”.

Wiem, czym oddycham

To niejedyny pomysł marki na to, jak zapewnić Polakom czystsze powietrze w mieście. Kolejna edycja kampanii zakłada instalację dodatkowych 100 czujników monitorujących jakość powietrza, którym oddychamy. Będzie można je zdobyć w ramach konkursu organizowanego przez Avivę, skierowanego do lokalnych społeczności. Z kolei już 27 października 2018 roku w Krakowie zorganizowany zostanie specjalny bieg AirRun w maskach antysmogowych, który ma uświadomić nam skalę problemu zanieczyszczenia powietrza, którym oddychamy na co dzień. A jednak największe zainteresowanie wzbudza oczyszczająca powietrze reklama. To pierwsza tego typu akcja w Polsce – billboardy oparte na podobnej technologii pojawiały się już w Rzymie, Londynie i Mediolanie. „Nasza akcja zawiera uzupełniające się działania społeczne, edukacyjne i promocyjne. Większość z nich to świeże pomysły – zwłaszcza billboard pochłaniający smog czy bieg w maskach. Kontynuujemy też inicjatywy z pierwszej edycji, które najbardziej angażowały odbiorców – konkurs na czujniki jakości powietrza i materiały przygotowane przez influencerów. Wskazujemy proste rozwiązania, które chronią zdrowie przed smogiem bez rezygnacji z aktywnego stylu życia” – tłumaczyła Iwona Czech, kierująca działem komunikacji i zarządzania marką w Avivie. Nie wszyscy jednak podzielają entuzjazm dla kampanii – niektórzy miejscy aktywiści oskarżają markę o „zaśmiecanie miasta” kolejną reklamą wielkopowierzchniową, tuszując ten fakt odrobiną ekologii. A wy co sądzicie?

RadioZET.pl/źródło:NowyMarketing;MiastoJestNasze/AG

Oceń