Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Marcin Wojciechowski
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Czy to już koniec URL? Google walczy z phishingiem

06.09.2018 12:52

Google nie jest zadowolone z tego, jak działają adresy URL, zostawiając otwartą furtkę przestępcom. Zaczęli szukać alternatywnego rozwiązania!

Czy to już koniec URL? Google walczy z phishingiem fot. Max Pixel

Google chce skończyć z adresami URL

Adresy URL to narzędzie, z którego coraz częściej korzystają przestępcy – twierdzi Google, które już rozpoczęło badania nad alternatywą dla tradycyjnej formy zapisu adresów stron internetowych. Phishing to metoda złodziei polegająca np. na podszywaniu się pod strony banków, aby wyłudzać od ich klientów dane do logowania. Dzieje się tak m.in. na skutek nieostrożności użytkowników. Czasem wystarczy dokładniej przyjrzeć się podejrzanemu adresowi, aby zauważyć coś niepokojącego. Wciąż jednak wiele osób pada ofiarą oszustwa. Zdaniem ekspertów z Google obecny format URL po prostu nie dla wszystkich jest w pełni przejrzysty i zrozumiały. „Użytkownikom ciężko obecnie zrozumieć zapis URL. Ciężko je odczytać i upewnić się przy tym, że strona, na którą chcemy wejść, jest w pełni bezpieczna. Moim zdaniem aktualna forma URL nie pozwala na szybką identyfikację strony” – tłumaczyła w wywiadzie dla Wired jedna z menedżerek przeglądarki Chrome, Adrienne Porter Felt.

Google Chrome skończyło 10 lat

Niedawno przeglądarka Google Chrome obchodziła 10. urodziny – już od 4 września dostępna jest jej najnowsza aktualizacja, Chrome 69. Główną zmianą jest zmiana wyglądu przeglądarki. W obecnej wersji zastosowano język projektowania Material Design 2. To doskonały moment na zmiany, uważa Google, które już rozpoczęło badania nad tym, jak użytkownicy korzystają z URL i w jaki sposób można by było usprawnić jeden z obowiązujących w sieci standardów. Niestety, na tym etapie nie podano jeszcze informacji na temat tego, jak miałyby wyglądać planowane zmiany. Jedno jest pewne – tylko firma z tak ugruntowaną pozycją na rynku jak Google jest w stanie dokonać tak dużej ewolucji. 

RadioZET.pl/źródło:Spider'sWeb;Wired/AG

Oceń