Słuchaj
Damian Michałowski, Michał Korościel
Damian Michałowski, Michał Korościel
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Multimedia Polska musi oddać klientom pieniądze za abonament

01.03.2018 15:19

UOKiK stwierdził, że Multimedia Polska błędnie informowała klientów o możliwości odstąpienia od umowy zawieranej zdalnie. W ramach rekompensaty operator ma zwrócić pieniądze za abonament lub bonusowe usługi.

UOKiK nakazał Multimedia Polska zwrot pieniędzy za abonament wprowadzonym w błąd klientom fot. materiały prasowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bacznie przygląda się działalności przedsiębiorstw telekomunikacyjnych – kary za wprowadzanie w błąd klientów dostał już między innymi T-Mobile, Orange oraz Cyfrowy Polsat i Plus.

UOKiK sprawdza, czy operatorzy zapewniają klientom prawa należne im w świetle obowiązujących w Polsce przepisów – w przypadku Multimedia Polska niepokój Urzędu wzbudziły informacje, że przedsiębiorstwo daje klientom krótszy niż przewidywany ustawowo czas na odstąpienie od umowy.

- Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, mamy na to 14 dni. Konsultanci mówili, że przysługuje 10. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy można odstąpić także w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to nie pozwalała. Ponadto, jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją – podaje w oficjalnej informacji UOKiK.

Zgodnie z decyzją Urzędu, na operatora nie zostanie nałożona kara finansowa, jako że zobowiązał się do zmienienia praktyki biznesowej i usunięcia skutków swoich działań. To ostatnie oznacza rekompensaty dla użytkowników, którzy zostali mylnie poinformowani podczas zawiązywania umowy w 2015 lub 2016 roku.

- Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu – podaje UOKiK.

foto: materiały prasowe

Multimedia Polska ma poinformować klientów o możliwości skorzystania z rekompensat. Będą one przyznawane do 30 kwietnia 2018 roku.

Zagłosuj

Będziesz starać się o rekompensatę?

RadioZET.pl/UOKiK/MT

Oceń