NASA zacznie sprzedawać reklamy na rakietach?

04.09.2018 12:24

Sprzedawania praw do nazywania misji, rakiet i pojazdów kosmicznych oraz pozwolenie na lokowanie produktów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej – takie kroki rozważa NASA szukając środków na działalność.

Delta IV Heavy fot. NASA

NASA od lat postrzegana jest jako czysto naukowa organizacja, stroniąca od komercjalizacji swojego działania i skupiająca się na prowadzeniu badań oraz rozwoju technologii kosmicznej.

Być może jednak ta komercyjna niewinność będzie musiała ustąpić miejsc pragmatycznemu podejściu do zdobywania środków na działalność agencji - Jim Bridenstine, administrator NASA, opowiedział o swojej wizji finansowania instytucji.

- Dlaczego chcemy sprzedać prawa do nazywania takiet? Cóż, prywatne przedsiębiorstwa będą mogły dzięki temu włączyć NASA do swoich kampanii marketingowych. Możemy umieścić agencję w kulturze i podstawie amerykańskiego społeczeństwa i inspirować nowe generacje do utrzymywania supremacji USA nie tylko w kosmosie, lecz także w badaniach naukowych, rozwoju techniki, odkryciach i eksploracji – argumentował swój pomysł Bridenstine.

NASA chce się częściowo skomercjalizować

W NASA powstała specjalna komisja, które celem jest sprawdzenie, co trzeba zmienić w obecnie obowiązujących przepisach, żeby otworzenie się agencji na działania komercyjne było możliwe.

Plan zakłada otworzenie na działania marketingowe operacji na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO), co pozwoli obniżyć koszta operacyjne i pozwoli wygospodarować środki na badania Księżyca i Marsa.

W ramach rewolucji NASA chce także pozwolić astronautom na podpisywanie własnych kontraktów reklamowych z markami – agencja podkreśla, że są to bohaterowie, i powinni być traktowani jako tacy.

Zagłosuj

Czy reklamy na rakietach to dobry pomysł?

RadioZET.pl/MT

Oceń