Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Kamil Nosel, Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

NASA zacznie sprzedawać reklamy na rakietach?

04.09.2018 12:24
xxx zet

Sprzedawania praw do nazywania misji, rakiet i pojazdów kosmicznych oraz pozwolenie na lokowanie produktów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej – takie kroki rozważa NASA szukając środków na działalność.

Delta IV Heavy fot. NASA

NASA od lat postrzegana jest jako czysto naukowa organizacja, stroniąca od komercjalizacji swojego działania i skupiająca się na prowadzeniu badań oraz rozwoju technologii kosmicznej.

Być może jednak ta komercyjna niewinność będzie musiała ustąpić miejsc pragmatycznemu podejściu do zdobywania środków na działalność agencji - Jim Bridenstine, administrator NASA, opowiedział o swojej wizji finansowania instytucji.

- Dlaczego chcemy sprzedać prawa do nazywania takiet? Cóż, prywatne przedsiębiorstwa będą mogły dzięki temu włączyć NASA do swoich kampanii marketingowych. Możemy umieścić agencję w kulturze i podstawie amerykańskiego społeczeństwa i inspirować nowe generacje do utrzymywania supremacji USA nie tylko w kosmosie, lecz także w badaniach naukowych, rozwoju techniki, odkryciach i eksploracji – argumentował swój pomysł Bridenstine.

NASA chce się częściowo skomercjalizować

W NASA powstała specjalna komisja, które celem jest sprawdzenie, co trzeba zmienić w obecnie obowiązujących przepisach, żeby otworzenie się agencji na działania komercyjne było możliwe.

Plan zakłada otworzenie na działania marketingowe operacji na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO), co pozwoli obniżyć koszta operacyjne i pozwoli wygospodarować środki na badania Księżyca i Marsa.

W ramach rewolucji NASA chce także pozwolić astronautom na podpisywanie własnych kontraktów reklamowych z markami – agencja podkreśla, że są to bohaterowie, i powinni być traktowani jako tacy.

Zagłosuj

Czy reklamy na rakietach to dobry pomysł?

RadioZET.pl/MT

Oceń