Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Nigdy nie zgadniecie, kto pracuje nad nową kampanią Donalda Trumpa

18.06.2018 14:37

Podpowiemy: afera Cambridge Analytica może i się skończyła, ale stosowane przez firmy metody mają się całkiem dobrze. Najbardziej znienawidzony polityk świata postanowił znowu po nie sięgnąć.

Nigdy nie zgadniecie, kto pracuje nad nową kampanią Donalda Trumpa fot. Wikipedia Commons

Donald Trump zatrudnił byłych pracowników Cambridge Analytica

Słysząc, gdzie znaleźli zatrudnienie byli pracownicy niesławnej Cambridge Analytica, aż chciałoby się powiedzieć: „Boże, miej w opiece Amerykę”. Donald Trump też wierzy – tyle, że w skuteczność nieuczciwych metod, po jakie sięgała firma. Według doniesień agencji prasowej Associated Press (odpowiednik polskiego PAP-u) kampanię reelekcyjną prezydenta USA oddano w ręce firmy Data Propria. Jednym z jej pracowników został np. Matt Oczkowski, były szef analityków danych w Cambridge Analytica. W nowo powstałej firmie zatrudnienie znalazło także kilku innych „podopiecznych” CA. O wszystkim agencja dowiedziała się... od samego Oczkowskiego. Jego rozmowę na temat pracy nad nową kampania Trumpa, która odbędzie się w 2020 roku, podsłuchali w kuluarach reporterzy AP.

Reporterom udało się podsłuchać ważną rozmowę

Nieostrożność Oczkowskiego postawiła byłych pracowników Cambridge Analytica w bardzo niewygodnej sytuacji. Zasypywani przez dziennikarzy pytaniami nie zaprzeczyli nowej współpracy, podkreślali jednak, że jest ona jednak nadal „w sferze spekulacji”. Dosyć ciężko im jednak uwierzyć na słowo... Media już dotarły do informacji potwierdzających używanie przez Data Propria dokładnie tych samych metod targetowania użytkowników, jakie były stosowane przez Cambridge Analytica.

Donald Trump chce znowu wygrać wybory

Obecny prezydent Stanów Zjednoczonych jest zdeterminowany, by zostać ponownie wybranym w 2020 roku. Nic więc dziwnego w tym, że zdecydował się postawić na schemat, który już raz okazał się skuteczny. Zalewanie mediów społecznościowych profilowanymi treściami i nieuczciwe sposoby wykorzystywania danych ich użytkowników to tylko część zwycięskiej strategii.

RadioZET.pl/źródło:Mashable,AssociatedPress/AG

Oceń