Słuchaj
Michał Korościel, Damian Michałowski
Marcin Sońta , Mateusz Ptaszyński
Justyna Dżbik, Kamil Nosel
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

10 sposobów na to, aby podróż samolotem była przyjemniejsza

22.01.2018 16:18

Podróż samolotem do odległych zakątków świata może być ekscytującym, ale i wyczerpującym doświadczeniem. Na szczęście, istnieje kilka sposobów na to, aby latanie było dla nas bardziej komfortowe i przyjemne. 

10 sposobów na to, aby podróż samolotem była przyjemniejsza fot. Fotolia

Zmęczenie, dłużąca się podróż i zdrętwiały kark? Oto 10 sposobów, które ułatwią ci długie podróże samolotem.

1. Pij dużo wody

Najlepiej niegazowanej. Unikaj napojów gazowanych, kawy i alkoholu, które odwadniają organizm i mogą powodować dolegliwości trawienne. Eksperci są zgodni co do tego, że podczas lotu trzeba pić więcej wody niż zwykle. Najlepiej przez cały czas trwania lotu.

2. Jedz „z głową”

Wybieraj lekkostrawne posiłki w dniu lotu i dobę przed wylotem. Unikaj też solonych przekąsek i bardzo ostrych potraw. Na dłuższą podróż zalecane są potrawy bogate w węglowodany, np. chleb pełnoziarnisty, płatki owsiane itp. Szczególnie dla osób, które mają problemy z jet lagiem. Dlaczego? Jak pokazują wyniki badań, wyższe stężenie insuliny we krwi pomaga w łatwiejszym przestawieniu się na inną strefę czasową.

3. Ubierz się „na cebulkę”

Długie podróże samolotem oznaczają, że czasem może być nam za zimno lub za gorąco. Warto ubrać się zatem tak, aby zapewnić sobie komfortową temperaturę w każdych warunkach, czyli „na cebulkę”.

4. „Ruszaj się”!

Jak radzą eksperci, w czasie długich podróży warto napinać mięśnie i poruszać stopami. Jeśli masz problem z puchnięciem stóp lub łydek, koniecznie zastosuj specjalne żele na zmęczone stopy (najlepiej z wyciągiem z kasztanowca).

5. Zamiast kawy, napij się zielonej herbaty

Kofeina zawarta w kawie przyczynia się do odwodnienia organizmu, co z kolei może powodować ogólne rozdrażnienie. A zielona herbata? Jest jak najbardziej wskazana, bo pomaga przy pokonywaniu skutków jet laga.

6. Poduszka twoim przyjacielem

Kto z nas nie doświadczył bolesnych napięć w karku tuż po drzemce z opadającą głową? Poduszka podróżna zdecydowanie poprawi komfort wielogodzinnego rejsu samolotem.

7. Zabierz zatyczki do uszu

Aby zniwelować szum silnika w samolocie, płacz dzieci czy głośne rozmowy współpasażerów, koniecznie weź zatyczki do uszu lub słuchawki redukujące hałas. Do tego, obowiązkowo, ulubioną muzykę.

8. Nie zapomnij o Power banku

Bardzo często w oczekiwaniu na samolot korzystamy ze sprzętów elektronicznych – telefonów, tabletów czy laptopów. To wszystko powoduje, że bateria szybko się rozładowuje. Aby nie zabrakło nam „umilczy czasu” podczas wielogodzinnej podróży, warto zabrać ze sobą dodatkowe power banki, aby podładować sprzęty również w trakcie lotu.

9. Weź opaskę na oczy

Idealne rozwiązanie na długie rejsy. Opaska na oczy do spania pomaga zablokować światło, dzięki czemu łatwiej jest zasnąć i pokonać jet lag.

10. Wybierz właściwe miejsce

Chociaż trudno jednoznacznie stwierdzić, które miejsce w samolocie jest najlepsze, warto znać podstawowe zasady.

Fotel przy oknie – zapewnia lepsze widoki, ale jest też dobrym miejscem na wypoczynek. Kiedy zaśniesz, nikt nie będzie ci przeszkadzał, wstając na przykład do toalety. Przy przejściu masz z kolei więcej przestrzeni na rozprostowanie nóg.

Ostatnie miejsca – tutaj fotele przeważnie nie są odchylane, w dodatku często znajdują się przy toaletach, więc musisz przygotować się na to, że stale ktoś będzie obok ciebie przechodził.

W pierwszych rzędach będzie ci nie tylko łatwiej rozprostować nogi, ale też jako pierwszy wykupisz posiłki. Z kolei osoby siedzące w okolicy skrzydła samolotu lepiej znoszą turbulencje, ponieważ są bliżej środka ciężkości samolotu. Wybór należy do ciebie.

Źródło: national-geographic.pl, businessinsider.com.pl

___

RadioZET.pl/NC

Oceń