Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Co pasażerowie najczęściej kradną z samolotów? Lista jest zaskakująca

08.05.2018 12:30

Kamizelki ratunkowe, kocyki czy instrukcje bezpieczeństwa - te przedmioty pasażerowie uwielbiają zabierać ze sobą po zakończonej podróży samolotem. I nie dotyczy to wyłącznie pasażerów klasy ekonomicznej, ale w dużej mierze biznes. 

Pokład samolotu fot. Shutterstock

Zestawienie dotyczące najczęściej wynoszonych przedmiotów z samolotu przygotował branżowy serwis Runway Girl Network. Jeszcze rok temu pasażerowie najchętniej zabierali ze sobą solniczki i pieprzniczki, które można było z łatwości zmieścić w kieszeni. Obecnie dużą popularnością cieszą się kocyki w klasie biznes, produkowane przez luksusowe firmy. 

A może kocyk na pamiątkę?

Coraz więcej przewoźników, aby podnieść komfort podróży samolotem, inwestuje w różne udogodnienia - specjalne koce czy poduszki wysokiej jakości. W ostatnim czasie wymiany akcesoriów na pokładzie dokonały m.in. linie British Airways. Okazuje się, że całkowita przemiana klasy biznesowej kosztowała przewoźnika prawie 745 mln dolarów!

Nowo udostępnione przedmioty na pokładzie samolotu spotkały się oczywiście z dużym entuzjazm podróżujących... czasem nawet zbyt dużym. Kocyki czy poduszki podobają się pasażerom tak bardzo, że zabierają je ze sobą...

O  „popularności” tych przedmiotów świadczy chociażby to, że na wielu portalach aukcyjnych można bez problemu znaleźć ogłoszenia o sprzedaży kocyków. Ich cena dochodzi nawet do 130 dolarów!

Kocyk w samolocie fot. Fotolia

– Od lat pracuję w branży lotniczej, ale pluszowy kocyk z klasy biznes jest zdecydowanie najczęściej kradzionym przedmiotem. I to nie tylko u nas, ale wśród wielu innych przewoźników. Każdego dnia znika ich bardzo wiele. Ile? Bardzo dużo – powiedział w rozmowie z Runway Girl Calum Laming, wiceprezes ds. konsumenckich w liniach Etihad (za fly4free.pl).

Moda na solniczki i kamizelki ratunkowe

Solniczki przez długi czas były bardzo popularne, co stanowiło dla przewoźników spory problem. Właśnie z tego powodu w 2013 roku linie Cathay Pacific zaczęły serwować pasażerom sól, pieprz i inne przyprawy w małych plastikowych saszetkach.

Cathay Pacific fot. Flickr/Nikita Borisov

Nie chodziło tutaj o zwykłe przedmioty. Były to specjalnie, pięknie zdobione solniczki „Willbur i Orville” mające upamiętniać pierwszych lotników na świecie. Solniczki zostały wprowadzone do serwisu pod koniec lat 90-tych.

Co jeszcze pasażerowie chętnie zabierają ze sobą jako pamiątkę z podróży samolotem?Popularne są również sztućce, instrukcje bezpieczeństwa, gazetki i  kamizelki ratunkowe. 

Zamiast kraść można kupić

Linie lotnicze, widząc wzrastający problem znikających z pokładu przedmiotów, postanowiło postawić na ich sprzedaż. Na przykład Finnair wprowadził wiele lokalnych akcentów do swojego serwisu. Najbardziej rozpoznawalne i popularne są porcelanowe naczynia marki Marimekko z charakterystycznymi wzorami czy też kryształowa zastawa marki Iittala. 

Finnair produkty fot. finnair.com

Markowe produkty przewoźnika można kupić zarówno na pokładzie, jak i na stronie internetowej danej linii. Pasażerowie fińskiej linii mogą np. kupić czajniczek do herbaty za 80 euro, kryształowe kieliszki do szampana, ale też najbardziej pożądane kocyki i poduszki. Ich cena nie jest wysoka - trzeba za nie zapłacić zaledwie 5 euro. Może więc zamiast kraść z pokładu, warto je po prostu kupić?

Źródło: fly4free.pl

___

RadioZET.pl/NC

Oceń
Tagi