EasyJet inwestuje w elektryczne samoloty. Kiedy odbędzie się pierwszy lot? [WIDEO]

31.10.2018 10:34

EasyJet, we współpracy z amerykańskim producentem Wright Electric, pracuje nad samolotem z napędem elektrycznym. Prezes linii lotniczej zdradził, że istnieją plany przetestowania nowatorskiego samolotu elektrycznego, mieszczącego 9 pasażerów, już w przyszłym roku.

EasyJet fot. Shutterstock

Firma Wright Electric złożyła wniosek o patent na "nowatorski projekt silnika” do zasilania elektrycznego samolotu pasażerskiego dla linii easyJet. Maszyny z napędem na prąd miałyby obsługiwać 20 proc. lotów linii – wynika z informacji podanych przez CNN.

Elektryczne samoloty przyszłością podróżowania

Producent skończył już testy dwuosobowego samolotu z silnikiem elektrycznym. Plany na przetestowanie nowatorskiego samolotu elektrycznego, mieszczącego 9 pasażerów, zapowiadane są na przyszły rok. Firma Wright Electric ma przystąpić kolejno do prac i testów nad większymi samolotami, które będą zabierały na pokład kolejno 50, 150 i 180 pasażerów. Ten ostatni model pod względem liczby pasażerów jest właśnie docelowo w kręgu zainteresowań easyJet. Twórcy projektu planują, że pierwszy samolot elektryczny w barwach easyJet wzbije się w powietrze do 2027 roku.

Prezes firmy easyJet zapowiada, że elektryczne latanie staje się rzeczywistością. Tradycyjne samoloty krótkodystansowe mają przeważnie dwa silniki odrzutowe, natomiast projektowany samolot elektryczny posiadałby kilka mniejszych silników, które będą zasilane akumulatorami. Zasięg maszyny szacuje się na około 500 km, co oznacza, że mogłyby być wykorzystywane na lotach krótszych niż dwie godziny, np. z Londynu do Amsterdamu, czyli na jedną z najbardziej obleganych tras w Europie. 

Konkurencja dla Ryanaira i Wizzaira?

Firma easyJet pragnie podejść do projektu z rozwagą, ale ambicje Wright Eletric są znacznie większe. Chodzi o wspominany wcześniej 150-miejscowy samolot, który ma zostać konkurentem Boeinga 737 na rynku krótkich przelotów. Okazuje się, że ten rynek jest bardzo mocny i zdominowany przez dwie marki. Ponad 30 proc. wszystkich lotów odbywa się na dystansie poniżej 500 kilometrów, a wykonują je w większości samoloty marek Boeing i Airbus. 

Wright Electric zapowiada, że samoloty elektryczne będą w 50 proc. cichsze i 10 proc. tańsze w eksploatacji niż obecnie latające maszyny. Obecnie firma koncentruje się na ulepszeniu akumulatorów i poprawie parametrów wydajności skrzydeł. Wszystko, aby dostosować projekt do jak najlepszej współpracy z silnikami elektrycznymi.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, co wydarzy się w przyszłym roku. EasyJet jest fantastycznym partnerem i nie możemy się doczekać, aby pomóc linii we wprowadzeniu niskoemisyjnego i cichszego lotnictwa – dodał Jeffrey Engler, dyrektor wykonawczy Wright Electric.

Przeczytaj także:

Masz mało miejsca na nogi? Nietypowy pomysł na "fotele stojące" w samolocie
• Ile kosztuje podróż w kosmos? Firma Jeffa Bezosa podała astronomiczne stawki 

Źródło: fly4free.pl, wp.pl

___

RadioZET.pl

Oceń
Tagi