Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Koniec zakupów na pokładzie samolotu? Spore zmiany w kolejnej linii lotniczej

14.05.2019 10:37

Linia KLM zapowiedziała, że od 1 lipca przestanie sprzedawać na pokładach swoich samolotów artykuły duty free. To już kolejny przewoźnik, który decyzje się na taką zmianę. Powodem jest spadająca sprzedaż w samolotach. 

Pokład fot. Fotolia

Jedną z "tradycji" lotniczych jest sprzedaż różnych produktów na pokładzie samolotu - perfum, biżuterii, kosmetyków czy sprzętów elektronicznych. Okazuje się, że z każdym rokiem zmniejsza się zainteresowanie tymi produktami wśród pasażerów. Właśnie dlatego linie lotnicze decydują się zakończenie sprzedaży pokładowej. 

KLM: koniec produktów duty free na pokładach

Holenderskie linie KLM ogłosiły, że od 1 lipca sprzedaż produktów duty free nie będzie realizowana na europejskich trasach, a od stycznia 2020 roku – także na wszystkich trasach międzykontynentalnych. 

"

– Sprzedaż pokładowa spada coraz mocniej i dlatego decydując się na ten ruch, pozwolimy załogom pokładowym na to, aby mogli skupić się jeszcze lepiej na obsłudze pasażerów – mówi rzecznik KLM. "

Linia KLM poinformowała jednocześnie, że będzie promowała sprzedaż dodatkowych artykułów przy pomocy alternatywnych kanałów, np. internetu, ale na razie nie ogłosiła jeszcze w tej sprawie żadnych konkretnych rozwiązań.

Holenderski przewoźnik nie jest pierwszą linią, która rezygnuje ze sprzedaży pokładowej. Już wcześniej z takiej formy sprzedaży zrezygnowały australijskie linie Qantas oraz amerykańska “wielka trójka”, czyli: American, Delta i United Airlines.

ZOBACZ TAKŻE: Automat z przekąskami na pokładzie? Nowy pomysł na obsługę w samolotach

Spadek sprzedaży produktów na pokładzie

Z danych Duty-Free World Council wynika, że sprzedaż produktów na pokładzie jako procent ogólnych przychodów linii spadła z 7,3 proc. w 2006 roku do ledwie 4,6 proc. w 2014 roku. Perspektywy na kolejne lata nie są pozytywne. Dla linii bardziej opłaca się więc po prostu zrezygnować ze skomplikowanego procesu sprzedaży. 

"

- Obecny proces sprzedaży nie spełnia dzisiejszych wymagań pasażerów. Nasi klienci przyzwyczaili się już do tego, że mogą znaleźć dowolny produkt w Internecie i wyszukać tam też możliwie najniższą cenę. Coraz większa jest też konkurencja – czytamy w komunikacie KLM. "

PRZECZYTAJ TAKŻE: Koniec z turbulencjami? Nowy system ma ułatwić życie pasażerów

Źródło: fly4free.pl

___

RadioZET.pl/NC

Oceń