Teraz gramy

Kosztowna pomyłka linii Cathay Pacific. Sprzedawali bilety lotnicze za ułamek ich ceny

03.01.2019 12:04

Linie lotnicze Cathay Pacific omyłkowo sprzedawały na stornie internetowej bilety na pierwszą klasę w cenach, które normalnie obowiązują w klasie ekonomicznej. Azjatycki przewoźnik ogłosił, że pomimo błędu na ich stronie, wszystkie bilety zakupione w bardzo atrakcyjnej cenie będą honorowane.

Kosztowna pomyłka linii Cathay Pacific. Sprzedawali bilety lotnicze za ułamek ich ceny fot. Shutterstock

Podczas noworocznej wyprzedaży biletów na stronie Cathay Pacific pojawiła się możliwość kupna biletów na trasie Wietnam-Nowy Jork w bardzo atrakcyjnej cenie. Ich równowartość wynosiła ok. 2 500 zł w pierwszej klasie. Nie byłaby to zaskakująca cena, gdyby nie fakt, że normalnie trzeba za nie zapłacić ponad... 60 tysięcy zł. Jak się później okazało, nie była to zamierzona promocja, ale błąd systemu.

Bilety w klasie biznes 24 razy tańsze

Linie Cathay Pacific usunęły błąd na stronie zaraz po tym, kiedy stał się on szeroko znany. Mimo to linie lotnicze zobowiązały się do uznania wszystkich biletów zakupionych w okazyjnej cenie.

- Dobrego 2019 roku wszystkim, w szczególności tym, którzy kupili nasze dobre - bardzo dobre bilety niespodzianki w w specjalnej cenie - napisał przewoźnik na swoim koncie w mediach społecznościowych.

Kosztowny błąd okazał się zarazem świetną okazją dla linii lotniczych, do zrobienia sobie reklamy i zyskania sympatii pasażerów. Tweet Cathay Pacific spotkał się z pozytywnym odbiorem opinii publicznej i zyskał kilkadziesiąt razy większy zasięg w liczbie polubień.

Chińska gazeta "The South China Morning Post" odnalazła 11 pasażerów, którzy kupili łącznie 18 biletów na pierwszą oraz biznes klasę podczas noworocznych obniżek Cathay Pacific. Zapłacili oni razem równowartość ok. 103 000 zł za bilety, które powinny kosztować ponad 2 500 000 zł.

Praktyka przewoźników w tym zakresie jest różna. Choć wielu z nich honoruje bilety sprzedane po omyłkowo niskich cenach, to niektóre linie ograniczają swoją odpowiedzialność – np. United Airlines unieważniły bilety na transatlantyckich trasach, które sprzedane były za mniej niż 100 dolarów wskutek błędu w oprogramowaniu.

Źródło: rp.pl, wp.pl

___

RadioZET.pl/NC

Oceń