Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Hubert Radzikowski
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Krągłe kobiety jako atrakcja turystyczna Ugandy? Propozycja wywołała falę krytyki

08.02.2019 10:39

Uganda zaprezentowała nowy pomysł na promocję kraju w zakresie turystyki. Wizytówką kraju mają być... "kobiety z krągłościami". Gdy określono je mianem „atrakcji turystycznej”, pomysł zalała fala krytyki.

Uganda fot. Shutterstock

W kampaniach promocyjnych kraje starają się promować to, co mają najlepszego. Od pięknych widoków, przez kuchnię, aż po ludzką gościnność. Ministerstwo Turystyki Ugandy postanowiło również wypromować kraj, tyle że za swoją największą atrakcję turystyczną uznało… kobiety.

Władze Ugandy chcą zarabiać na "krągłych" kobietach

Wszystko zaczęło się od konkursu na „Miss Curvy Uganda”, który ma wyłonić... najbardziej krągłe i seksowne kandydatki. To one później będą promować kraj. Muszą mieć od 18 do 35 lat i przede wszystkim wyróżniać się swoimi krągłościami.

– Miss Curvy to wydarzenie, która podkreśla atuty prawdziwej afrykańskiej kobiety. Młode panie zaprezentują swoje piękne kształty i intelekt – powiedziała Ann Mungoma, organizatorka konkursu. – Mamy naturalne kobiety, które wyglądają niesamowicie. Dlaczego nie mielibyśmy ich wykorzystać jako strategii promującej nasz przemysł turystyczny? – dodał Godfrey Kiwanda, minister ds. turystyki cytowany przez Fly4free.pl.

Ann Mungoma dodała, że konkursy zazwyczaj oznaczają smukłe i piękne twarze, ale są to raczej zachodnie standardy. Większość afrykańskich kobiet ma unikalne kształty, co nie czyni ich mniej atrakcyjnymi.

Większość turystów odwiedza Ugandę, aby zwiedzić parki narodowe, zobaczyć rzekę Nil, jeziora kraterowe i góry oraz różnorodność miejscowej fauny: goryle, ptaki i inne zwierzęta. W zeszłym roku dzięki gościom z całego świata kraj zarobił 1,4 mld dolarów. Z pomocą puszystych kobiet ministerstwo ma nadzieję przyciągnąć jeszcze więcej turystów i zwiększyć dochody.

Pomysł ogłoszono na początku lutego, a już pojawiła się propozycja, aby zbojkotować i doprowadzić do odwołania konkursu. Aktywistki z ruchów na rzecz kobiet odnoszą się do kampanii bardzo krytycznie. Domagają się też publicznych przeprosin od ministra.

Kampania promocyjna Ugandy to nie pierwsza i niestety pewnie nie ostatnia akcja, która bazuje na kobiecym ciele, seksualności czy dwuznacznych skojarzeniach. W sierpniu ubiegłego roku Wilno zaprezentowało reklamę opartą na „punkcie G”, który można odnaleźć właśnie w stolicy Litwy. Oburzenie przyniosło jednak odwrotny skutek do zamierzonego, bo zamiast wycofania reklamy, kampanią zainteresowały się media z całego świata. 

Źródło: fly4free.pl

___

RadioZET.pl/NC

Oceń
Tagi