Słuchaj
Mateusz Ptaszyński, Marcin Sońta
Aga Kołodziejska
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Marcin Łukasik
Redakcja Radia ZET
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Masz mało miejsca na nogi? Nietypowy pomysł na "fotele stojące" w samolocie

20.04.2018 10:47

Włoski producent foteli samolotowych, Aviointeriors, zaprojektował nietypowe siedzenia w samolocie. Ich kształt ma umożliwić pasażerom rozprostowanie nóg podczas lotu. Jest jednak haczyk. Jaki? To miejsca niemal stojące.

SkyRider 2.0 - fotel stojący w samolocie fot. East News/Ferrari Press

SkyRider 2.0 to nowa propozycja dla linii lotniczych. Aviointeriors sugeruje, że przewoźnicy mogliby sprzedawać miejsca w "klasie stojącej" w niższej cenie i wypełniać samoloty do maksymalnej zdolności przewozowej.

Skyride 2.0 - fotel stojący fot. East News/Ferrari Press

"Fotele stojące" w samolocie

Fotele typu SkyRider ważą o połowę mniej niż standardowe siedzenia w klasie ekonomicznej. Oprócz tego mają wysokie oparcia, pojedyncze podłokietniki i nietypowy kształt, który miałby zapewnić więcej miejsca na wyprostowanie nóg, a jednocześnie zajmowałby mniej przestrzeni niż "tradycyjne" wersje. Właśnie z uwagi na mniejsze rozmiary możliwe byłoby umieszczenie o 20 proc. więcej siedzisk w tradycyjnej kabinie.

Zgodnie z zapewnieniami firmy Aviointeriors, nowe fotele, dzięki swojej budowie, umożliwiają "instalację na mniejszej przestrzeni przy jednoczesnym zachowaniu stosownego komfortu podróżującego". 

Trudno jednak uwierzyć, że komfort zapewnią fotele, które są lekko pochylone do dołu. Aby wygodnie usiąść, musimy opierać się na nogach. Projektanci zakładają jednak, że SkyRider 2.0 byłyby montowane wyłącznie w samolotach latających na krótkich trasach.

SkyRider 2.0 fotelami przyszłości?

Sam pomysł na "stojące miejsca" w samolotach nie jest nowy. Pionowe siedziska proponowali różni projektanci (m.in. Airbusa) na przełomie 2003 a 2010 roku. Nad ich wprowadzeniem zastanawiał się również dyrektor generalny Ryanaira, Michael O'Leary. Okazuje się jednak, że - przynajmniej na razie - nie jest przekonany do tego pomysłu.

Czy fotele SkyRider się przyjmą? Tego jeszcze nie wiadomo. Do nowego rozwiązania proponowanego przez Aviointeriors nie są przekonani eksperci ds. bezpieczeństwa. Obawiają się przede wszystkim opóźnień w ewentualnej ewakuacji ze względu na ograniczoną przez większą liczbą siedzeń przestrzeń. Specjaliści zwracają też uwagę na to, że pod takimi fotelami brakuje miejsca na bagaż podręczny.

Źródło: gazeta.pl, cnn.com

___

RadioZET.pl/NC

Oceń
Tagi