Planujesz wakacje z biurem podróży? Od lipca wchodzi nowa ustawa

20.06.2018 09:45

Od 1 lipca w całej Unii Europejskiej zacznie obowiązywać nowa ustawa chroniąca interesy turystów. Wynika z nich m.in., że jeśli touroperator nie poinformuje klientów o dodatkowych opłatach, będzie musiał pokryć je sam. 

Turyści z walizkami fot. Fotolia

Nowe przepisy, które mają wejść w życie od lipca, to bardzo duży ukłon w stronę urlopowiczów. Dzięki nowemu prawu turyści mają być informowani przez biuro podróży o każdym szczególe wycieczki, którą kupują, jeszcze przed podpisaniem umowy.

Nie wiedziałeś o dodatkowych kosztach? To biuro podróży musi zapłacić

Biura podróży będą musiały informować w swojej ofercie o wszystkich kosztach. Ważne jest, aby opis był szczegółowy i dobrze widoczny, tak by klient nie miał wątpliwości, czy np. za wypożyczenie leżaka na plaży musi płacić lub czy oferta minibaru w pokoju jest płatna. Jeśli w umowie nie będzie mowy o dodatkowych kosztach, to nie będzie ponosił je klient, ale organizator wyjazdu.

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, touroperator będzie mógł uchylić się od zwrotu pieniędzy tylko w trzech przypadkach – gdy niezgodność z umową leży po stronie podróżującego, jest winą osoby trzeciej lub wynikła z nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności.

3 lata na złożenie reklamacji

To nie koniec dobrych zmian dla turystów. Od lipca zmieniają się też zasady reklamowania urlopów z biurem podróży. Do tej pory klienci mieli 30 dni na złożenie reklamacji od zakończenia imprezy turystycznej. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy turysta będzie miał aż 3 lata na wysłanie „wiadomości, żądań lub skargi”.

Co więcej, podróżny będzie mógł kierować wiadomości czy skargi bezpośrednio do agenta turystycznego, za pośrednictwem którego wakacje zostały kupione, a nie do organizatora wyjazdu.

Źródło: Gazeta Wyborcza

___

RAdioZET.pl/NC

Oceń