Słuchaj
Robert Karpowicz, Marcin Sońta , Aga Kołodziejska
Michał Korościel
Damian Michałowski, Ewelina Pacyna
Mateusz Ptaszyński
Marcin Wojciechowski
Hubert Radzikowski
Sprawdź co graliśmy

Teraz gramy

Powstaje sieć hotelowa jak tania linia lotnicza. Cena za nocleg jest zachęcająca

23.10.2018 16:28

Nowo powstająca globalna sieć hotelowa Zip ma zrewolucjonizować nasze podróże. Założeniem nowej marki jest oferowanie pokoi niewielkich, ale komfortowych, bez niepotrzebnych udogodnień i przede wszystkim - w niskiej cenie.

Zip Hotel fot. Instagram/Financemonthly

Za tanią siecią hotelowa Zip stoi firma Whitbread, do której należą m.in. restauracje, sieci kawiarni oraz Premier Inn – największa sieć hotelowa w Wielkiej Brytanii.

Hotelowy low-cost?

Założenie firmy Zip jest proste - chodzi o przyciągnięcie klientów, dla których najważniejsza jest cena, a większość udogodnień – niekoniecznie potrzebna. Grupą docelową mają być głównie młodzi podróżni. Jak będzie wyglądał pokój?

Oferowane pokoje mają być niewielkie (około 8,5 km2 powierzchni), ale jednocześnie wygodne i luksusowe. W standardzie będzie jedno lub dwa łóżka. Wnętrza pokoi mają być eleganckie - za projekt odpowiada bowiem ta sama firma, która tworzyła kabiny pierwszej klasy dla linii Air France-KLM czy Lufthansy. Dla gości będzie dostępne darmowe Wi-Fi. Trzeba będzie jednak dopłacić za codzienne sprzątanie - około 5 GBP. 

Zip Hotel fot. premierinn.com

Będzie można też dodatkowo wykupić śniadanie we wspólnej części hotelu (niecałe 4 GBP), która wieczorem zamienia się w bar. Warto jednak mieć świadomość, że w niektórych pokojach... nie będzie okien, a zamiast tego mocne oświetlenie.

90 złotych za noc

Hotele sieci Zip mają powstawać przede wszystkim na przedmieściach i z dala od centrum miasta. Pierwszy tego typu obiekt zostanie otwarty na początku przyszłego roku w Cardiff, a kolejny kilka miesięcy później w Southampton (w Wielkiej Brytanii). Ceny mają się zaczynać od 19 GBP za noc, czyli ok. 92 złotych. Whitbread nie wyklucza pojawienia się taniej marki w innych europejskich krajach.

W komunikacie prasowym Whitbread poinformowano, że sporządzono badania, z których okazało się, że wielu klientów jest gotowa zrezygnować z wielu udogodnień, takich jak przestrzeń czy lokalizację hotelu, po to, by cena była odpowiednio niska. Czy pomysł na hotelowy low-cost się przyjmie? Wszystko okaże się w przyszłym roku. 

Źródło: fly4free.pl

___

RadioZET.pl/NC

Oceń