To najgorsze linie lotnicze świata. Na liście znani przewoźnicy z Europy

30.05.2019 12:18

Od kilku lat firma AirHelp publikuje zestawienie najgorszych linii lotniczych. Na tegorocznej liście jest sporo przewoźników, z których usług często korzystają podróżni w czasie w lotów wakacyjnych i biznesowych. 

Samolot fot. Pixabay

Ranking najgorszych linii lotniczych świata przygotowała firma AirHelp, która zajmuje się m.in. odzyskiwaniem odszkodowań za odwołane loty lub zgubiony bagaż. Zestawienie opiera się na opiniach pasażerów z forów poświęconych podróżom, forów linii lotniczych oraz ze skarg przesyłanych do firmy i statystyk dotyczących przewoźników powietrznych.

W tworzeniu rankingu wzięto pod uwagę trzy istotne dla pasażerów czynniki. Pierwszy z nich to terminowość rozumiana nie tylko jako punktualność, ale także odwoływanie lotów czy zachowany czas lotu i przylotu na lotnisko docelowe. Drugi czynnik to jakość - boarding i obsługę na pokładzie. Trzeci to przetwarzanie wniosków o odszkodowanie, czyli reakcja linii na wszelkie zapytania i skargi bezpośrednio dotyczące jej usług.

O tym, na ile klasyfikacja AirHelp może być prawidłowa, świadczy to, iż islandzki WOW!Airlines uznany przez AirHelp za Najgorszą Linię Lotniczą 2018 roku zbankrutował w marcu 2019. Które linie w tym roku prezentują się najgorzej?

10 najgorszych linii na świecie [Ranking]

1. Thomas Cook Airlines: łącznie 5,26/10 pkt.

  • Terminowość: 5,6
  • Jakość obsługi: 7,6
  • Obsługa wniosków o odszkodowanie: 2,5

Pasażerowie oskarżają też brytyjską linię o to, iż jej taniość to mit, bo pobiera dodatkowe opłaty „za wszystko”, loty są opóźniane, załoga pokładowa „źle wychowana”, bagaż podręczny zaś nie może ważyć więcej niż 6 kg.

2. Easyjet: łącznie 5,29/10 pkt.

  • Terminowość: 6,7
  • Jakość obsługi: 7,0
  • Obsługa wniosków o odszkodowanie: 2,2

3. Kuwait Airways: łącznie 5,40/10 pkt.

  • Terminowość: 4,2
  • Jakość obsługi: 7,9
  • Obsługa wniosków o odszkodowanie: 4,2

4. Korean Air: łącznie: 5,49/10 pkt.

  • Terminowość: 6,9
  • Jakość obsługi: 8,0
  • Obsługa wniosków o odszkodowanie: 1,6

5. Ryanair: łącznie 5,60/10 pkt.

  • Terminowość: 6,5
  • Jakość obsługi: 6,8
  • Przetwarzanie skarg: 3,5

6. Norwegian Air: łącznie 5,67/10 pkt.

  • Terminowość: 7,0
  • Jakość obsługi: 7,8
  • Przetwarzanie skarg: 2,3

7. Laudamotion: łącznie 5,69/10 pkt.

  • Terminowość: 5,1
  • Jakość obsługi: 7,4
  • Przetwarzanie skarg: 4,6

8. Transavia: łącznie 5,84/10 pkt.

  • Terminowość: 6,2
  • Jakość obsługi: 7,4
  • Przetwarzanie skarg: 3,9

9. Aerolineas Argentinas: łącznie 5,97/10 pkt.

  • Terminowość: 8,0
  • Jakość obsługi: 8,1
  • Przetwarzanie skarg: 1,8

10. Adria Airways: łącznie 5,98/10 pkt.

  • Terminowość: 6,7
  • Jakość obsługi: 7,5
  • Przetwarzanie skarg: 3,8

Źródło: Gazeta Wyborcza

___

RadioZET.pl/NC

Oceń