Gigantyczna kara dla Wizzaira. Przewoźnik musi zapłacić prawie milion euro

08.08.2019 10:52

Linie lotnicze Wizzair muszą zapłacić grzywnę w wysokości 300 mln ft (ok. 920 tys. euro). Taką karę wymierzyły przewoźnikowi węgierskie władze za łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów. 

Wizzair - samolot fot. Flickr

Jak poinformował wiceminister w kancelarii premiera, Bence Tuzson, w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeprowadzono siedem inspekcji w Wizzair. W pięciu przypadkach – m.in. lotów z Frankfurtu, Brukseli i Londynu - stwierdzono łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów.

Wizzair: wysoka kara dla taniej linii

Jak podano, 25 czerwca samolot z lotniska London Gatwick do Budapesztu wystartował z 24-godzinnym opóźnieniem, a w przypadku lotu 30 czerwca z Targu Mures w Rumunii do Budapesztu podano podróżnym nieprawdziwą informację, wprowadzając ich w błąd. Od decyzji dotyczącej grzywny przewoźnik może się odwoływać.

W reakcji na decyzję rządu, przedstawiciele przewoźnika podkreślili, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy linie wykonały z powodzeniem ponad 60 tys. lotów i tylko w przypadku niecałego procenta doszło do poważniejszych opóźnień albo trzeba było odwołać lot. Wizzair przeprosił pasażerów w oświadczeniu i zapewnił, że uczyni wszystko, by ograniczyć zakłócenia w ruchu.

To już kolejna kara nałożona na te tanie linie. W marcu Wizzair otrzymał grzywnę wysokości 15 mln ft (46 tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów styczniowego lotu z Dubaju do Budapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a klienci nie otrzymali na ten temat odpowiedniej informacji.

Przeczytaj także: 

•  Wizzair wypłaci pasażerom 3,5 mln zł odszkodowania. Wprowadzał klientów w błąd

• Wizzair ogłosił nowe trasy do Odessy. Będzie kolejny urlopowy hit?

___

RadioZET.pl/PAP/NC

Oceń
Tagi